آشنايي با گران‌ترين بازيكنان ليگ برتر ايران

در این شرایط بیشتر باشگاه‌ها از بودجه دولتی استفاده می‌کنند که این موضوع همیشه با اعتراض دولتی‌ها همراه بوده. هرچند در فصل نقل و انتقالات امسال مشکلات مالی فوتبال ایران باعث شده رقم‌های نجومي‌زیادی برای خرید بازیکن‌ها جابه‌جا نشود اما به هرحال هنوز هم تعداد بازیکنانی که با دستمزدهای میلیاردی به باشگاه‌های جدید رفته و …

در این شرایط بیشتر باشگاه‌ها از بودجه دولتی استفاده می‌کنند که این موضوع همیشه با اعتراض دولتی‌ها همراه بوده. هرچند در فصل نقل و انتقالات امسال مشکلات مالی فوتبال ایران باعث شده رقم‌های نجومي‌زیادی برای خرید بازیکن‌ها جابه‌جا نشود اما به هرحال هنوز هم تعداد بازیکنانی که با دستمزدهای میلیاردی به باشگاه‌های جدید رفته و یا قراردادشان را تمدید کرده‌اند کم نیست.حالا که پول زیادی در فوتبال ایران وجود ندارد، شاید دستمزد بازیکنان نسبت به سال‌های گذشته کمي‌پایین بیاید اما هنوز هم هستند بازیکنانی که دستمزدشان برای یک فصل حضور در یک باشگاه از یک میلیارد بالاتر می‌رود. اگر می‌خواهید با ستاره‌های میلیاردی این فصل لیگ بیشتر آشنا بشوید، این گزارش را بخوانید:

  احسان حاج‌صفی
یکی از پر سر و صداترین قراردادهای فصل نقل و انتقالات مربوط به تمدید قرارداد سپاهان با احسان حاج‌صفی بود. مدافع ملی‌پوش سپاهان به واسطه عملکرد کم‌نوسان خود و البته جایگاه ثابتی که در تیم ملی دارد، در فصل نقل و انتقالات هواداران زیادی دارد. او که امسال پیشنهاداتی جدی از تراکتورسازی و پرسپولیس به دستش رسیده بود، تصمیم گرفت قراردادش را با سپاهان تمدید کند. در مورد این بازیکن شایعات جدی مطرح است که در ازای دریافت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان حاضر شده قراردادش را تمدید کند؛ هرچند سپاهان این رقم را تکذیب کرده است. با این حال حتی اگر این رقم شایعه هم باشد، بازهم نمی‌توان انکار کرد که حاج‌صفی یکی از گران ترین بازیکنان لیگ ایران است.
  سیدمهدی رحمتی
رحمتی فصل گذشته با دریافت رقمي‌نزدیک به ۲ میلیارد تومان با پیکان قرارداد بست. هرچند در آخر این تیم به لیگ یک سقوط کرد اما با رای کمیته استیناف ممکن است اتفاق‌های دیگری بر ای این تیم بیفتد. البته رحمتی امسال برای بازگشت به استقلال از خیلی از خواسته‌های مالی خود گذشته اما ولی خیلی بعید است رقمي‌کمتر از یک میلیارد ازباشگاه استقلال گرفته باشد. رحمتی در سال‌های گذشته همیشه یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان لیگ برتر بوده و حالا هرچقدر هم که به استقلال تخفیف داده باشد، بی‌تردید هنوز هم یکی از گران قیمت‌ترین بازیکنان لیگ برتر محسوب می‌شود.
  سیدجلال حسینی
مدافع تیم ملی ایران فصل قبل را در تیم الاهلی قطر سپری کرد اما در پایان فصل با تصمیم زلاتکو کرانچار از ترکیب این تیم کنار گذاشته شد تا تصمیم بگیرد لیگ پانزدهم در ایران و البته برای نفت تهران به میدان برود. گفته می‌شود او به مدیربرنامه‌هایش اعلام کرده بود هر باشگاهی یک و نیم میلیارد تومان به او بدهد، برایش بازی خواهد کرد. البته خیلی بعید است که نفت تهران چنین رقمي‌به او داده باشد اما چیزی که واضح است این است که این باشگاه بیش از یک میلیارد تومان برای به خدمت گرفتن سیدجلال هزینه کرده است. نفت برای شرکت در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به این بازیکن با تجربه نیاز داشت و پرداخت چنین رقمي‌خیلی هم عجیب نیست.
  امید ابراهیمی
عملکرد خوب ابراهیمي‌در چند سال گذشته باعث شده او به یکی از گرا‌ن‌قيمت‌‌ترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل شود. ابراهیمي‌امسال از سپاهان پیشنهاد جدی داشت اما در نهایت تصمیم گرفت قراردادش را با استقلال تمدید کند. قرارداد فصل گذشته ابراهیمي‌با استقلال یک و نیم میلیارد بود و حالا آبی‌ها احتمالا با همین مبلغ یا حداکثر کمي‌پایین‌تر از آن، توانسته‌اند قرارداد ابراهیمي‌را تمدید کنند.
  خسرو حیدری
حیدری هرسال بالاترین قراردادها را با استقلال امضا می‌کرد و صحبت‌های زیادی درباره پیشنهاداتی که از کشورهای عربی دریافت کرده، مطرح می‌شود اما او امسال خیلی زود قراردادش را با استقلال تمدید کرد. با این حال شکی نیست که قرار این بازیکن با استقلال هم بیشتر از یک میلیارد تومان است. حیدری بازیکنی است که سال‌ها برای استقلال بازی کرده و حتما این باشگاه از نظر مالی توقعاتش را برآورده کرده که حاضر شده قراردادش را تمدید کند.
  مهدی طارمي‌        
ستاره جوان پرسپولیس تا آستانه عقد قرارداد با القادسیه کویت پیش رفت. گفته می‌شد این باشگاه قرار است در ازای دریافت ۳ میلیارد تومان در لیگ کویت بازی کند. این در حالی است که قرارداد فصل گذشته طارمي‌با پرسپولیس ۱۵۰ میلیون تومان بود که به واسطه درخشش دراین تیم تا ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. با این حال چنین پیشنهاد خوبی از لیگ کویت باعث شد باشگاه پرسپولیس دست به جیب شود و قرارداد این بازیکن را تا یک میلیارد و ۲۰۰ میليون تومان بالا ببرد.
  امید عالیشاه
عالیشاه هم تقریبا وضعیتی مشابه طارمي‌دارد. تا همین ۳ سال پیش همه او را به عنوان یک پدیده می‌شناختند که در راه‌آهن بازی‌های خوبی انجام مي‌داد اما با پیوستن به پرسپولیس، شرایط تغییر کرد و حالا شایعه شده او برای تمدید قرارداد با پرسپولیس یک و نیم میلیارد تومان خواسته. هرچند تقریبا محال است پرسپولیس این پول را به او داده باشد اما قرارداد این بازیکن هم بی‌تردید بیش از یک میلیارد تومان است.
  رامین رضائیان
مدافع ملی‌پوش فصل گذشته راه‌آهن نقش پررنگی در ماندن تیمش در لیگ برتر داشت و به همین دلیل با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات مورد توجه سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و البته سپاهان قرار گرفت. با این حال او ترجیح داد در ازای دریافت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد امضا کند و به یکی از ستاره‌‌های‌ گران‌قیمت لیگ برتر تبدیل شود.
  بیک‌زاده گران ترین بازیکن لیگ می‌شود؟
باشگاه تراکتورسازی در پست دفاع چپ بازیکنی ندارد و تونی اولویرا قصد دارد هرطور شده مدافع ملی‌پوش فصل گذشته استقلال را به خدمت بگیرد. گفته می‌شود تراکتورسازی به بیک‌زاده پیشنهادی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارائه داده که اگر این رقم واقعی باشد و این انتقال انجام شود، گران‌ترین نقل و انتقال لیگ برتر در این فصل انجام خواهد شد.
  ستاره‌هایی که به خارج از کشور رفتند
مشکلات مالی فوتبال ایران در سال‌های اخیر باعث شده خیلی از بازیکنانی که باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانستند توقعات مالی‌شان را برآورده کنند، راهی قطر شوند و فوتبال‌شان را در آنجا پیگیری کنند. در فصل نقل و انتقالات امسال هم محمد نوری و آندرانیک تیموریان حاضر شدند در ازای دریافت پول‌های قابل توجه به قطر بروند.
کاپیتان جدید تیم ملی، مهم‌ترين بازیکنی است که هرسال بیشترین پول را در بین تمام بازیکنان لیگ برتری می‌گیرد. هنوز کسی یادش نرفته که تیموریان سال گذشته برای نیم‌فصل بازی در تراکتورسازی، ۸۰۰ میلیون تومان پول از این تیم گرفت اما این‌بار با پیشنهادی بسیار خوب از باشگاه ام‌صلال روبرو شد و به تمام پیشنهادهای داخلی‌اش جواب منفی داد. آندو که در زمان حضورش در استقلال همیشه از مسائل مالی گله داشت، حالا می‌تواند بدون دغدغه پولی بسیار بیشتر از باشگاه‌های ایرانی دریافت کند.
به جز تیموریان، کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس هم در برابر دلارهای لیگ قطر دوام نیاورد و با یک قرارداد نجومي‌با المسیمیر به توافق رسید. این درحالی است كه او در طول ۵ فصل حضورش در پرسپولیس به هیچ پیشنهادی پاسخ مثبت نداده بود و معمولا خیلی زود با این باشگاه قراردادش را تمدید می‌کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا