خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، راه جلوگیری از جذب فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ‌های قطری

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موج اشتیاق فوتبالیست‌های ایرانی برای بازی در لیگ‌های قطری بیان داشت: تمایل بازیکنان برای حضور در لیگ قطر کاملا شخصی است ولی زمانی که دوران خوبی در فوتبال ایران وجود داشت بیشتر بازیکنان به لیگ‌های اروپایی به خصوص آلمان می‌رفتند اما اکنون به …

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موج اشتیاق فوتبالیست‌های ایرانی برای بازی در لیگ‌های قطری بیان داشت: تمایل بازیکنان برای حضور در لیگ قطر کاملا شخصی است ولی زمانی که دوران خوبی در فوتبال ایران وجود داشت بیشتر بازیکنان به لیگ‌های اروپایی به خصوص آلمان می‌رفتند اما اکنون به نظر می‌رسد بیشتر بحث مسائل مادی موجب این شور و اشتیاق شده زیرا لیگ‌های قطری پول خوبی به بازیکنان پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم نهاوند و اسدآباد در مجلس شورای اسلامی راهکار حل این مساله را خصوصی‌سازی دانست و تصریح کرد: خصوصی‌سازی باشگاه‌ها حتما می‌تواند به عدم حضور فوتبالیست‌ها در لیگ‌های قطری کمک کند؛ زیرا وقتی مجموعه‌ای در اختیار یک بخش خصوصی باشد ممکن است به یک بازیکن رقم میلیاردی و به بازیکن دیگری رقم میلیونی بدهد؛ چراکه در واقع بازیکنان برمبنای ارزش و توانمندی‌هایشان پول می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود فوتبالیست‌ها به راحتی جذب لیگ‌های قطری نشوند.

وی گفت: در حال حاضر خرج از کیسه مردم است و باشگاه‌ها هرطور که دوست دارند قرارداد می‌بندند اما در مجموعه‌های حرفه‌ای خصوصی قطعا این گونه نخواهد بود.

بازی در لیگ‌های قطری آسیب جدی به فوتبال ایران است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این‌که تمایل فوتبالیست‌های داخلی برای بازی در لیگ‌های قطری چه اثراتی در فوتبال ایران خواهد داشت٬ گفت: این موضوع آسیب‌های بسیاری بر فوتبال داخلی خواهد داشت ولی فکر می‌کنم این‌که برخی از مسئولان سابق بگویند اگر بازهم در فوتبال صاحب مسئولیتی بشوم با کمتر از ۱۰۰ میلیون و ۵۰ میلیون بازیکن می‌گیرم اصلا صحیح نیست. این جور صحبت‌ها باعث می‌شود شأن فوتبال کشور پایین بیاید.

نعمتی افزود: فوتبالیست‌ها دوست دارند در لیگ‌هایی بازی کنند که برای آن‌ها احترام قائل شوند؛ لذا اگر باشگاه‌های داخلی حرفه‌ای شوند و همه قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند می‌توان به سمت و سویی حرکت کرد که بازیکنان را در لیگ‌های داخلی نگه داشت.

فدراسیون سایه دلال‌ها را از سر فوتبال کم کنند

رئیس کمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به حضور دلال‌ها در فوتبال ایران توضیح داد: متأسفانه دلال‌ها کارهایی انجام می‌دهند که برخی از بازیکنان پشت‌خط بمانند٬ وقتی پای دلال‌ها به میان می‌آید شرایطی فراهم می‌آید که بازیکنان حرفه‌ای هم مجبور شوند در لیگ‌های دسته یک و دو بازی کنند و از پیشرفت آن‌ها جلوگیری می‌شود؛ بنابراین مجموعه فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی کند تا سایه این قبیل افراد را از سر فوتبال کم کرده یا به حداقل برسانند.

به گزارش خانه ملت٬ حضور فوتبالیست‌ها در لیگ‌های قطری با قراردادهای میلیاردی چندسالی است که باب شده و بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران به قطر رفته‌اند. جواد نکونام٬ محمد نوری، آندرانیک تیموریان، مهرداد پولادی، اشکان دژاگه، مجتبی حباری، مسعود شجاعی و پژمان منتظری نمونه‌های از بازیکنانی هستند که سابقه پا به توپ شدن در لیگ‌های قطری را دارند و حتی بعضی از آن‌ها همچنان در آن لیگ‌ها در حال بازی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا