پیشنهاد جایزه صلح نوبل برای ظریف و کری

طارق رئوف مدیر برنامه خلع سلاح و عدم اشاعه تسلیحات در موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم اظهار داشت: توافق دقیقی که روز سه شنبه میان ایران و ۱+۵ حاصل شد، مهم‌ترین توافق هسته‌ای چندجانبه در دهه‌های اخیر است و می‌توان آن را با معاهده جامع ممنوعیت آزمایش تسلیحات هسته‌ای در سال ۱۹۹۶ مقایسه کرد. …

طارق رئوف مدیر برنامه خلع سلاح و عدم اشاعه تسلیحات در موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم اظهار داشت: توافق دقیقی که روز سه شنبه میان ایران و ۱+۵ حاصل شد، مهم‌ترین توافق هسته‌ای چندجانبه در دهه‌های اخیر است و می‌توان آن را با معاهده جامع ممنوعیت آزمایش تسلیحات هسته‌ای در سال ۱۹۹۶ مقایسه کرد.

وی خاطرنشان کرد: توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران راه را برای اعطای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ به جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هموار می‌کند.

طارق رئوف که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ سرپرست بخش سیاست گذاری امنیت و راستی‌آزمایی در آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده ادامه داد:‌ سند جامعی که ماهیت غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند برای ایرانی‌ها سودمند خواهد بود زیرا موجب برداشته شدن تحریم‌ها می‌شود.

این اظهارات وی در حالی مطرح می شوند که آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است به نظارت بر راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و تا پایان سال جاری میلادی گزارشِی را در این زمینه آماده کند.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا