استقبال هند از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵

در این بیانیه که توسط ویکاس واروپ سخنگوی وزارت خارجه هند صادر شده آمده است : در حالی‌که بی‌صبرانه منتظریم تا متن توافق جامع هسته‌ای به صورت کامل منتشر شود، از نتیجه موفقیت‌آمیز مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران استقبال می‌کنیم. وی افزود:‌ هند همیشه تاکید کرده است که مسأله هسته‌ای ایران باید به وسیله …

در این بیانیه که توسط ویکاس واروپ سخنگوی وزارت خارجه هند صادر شده آمده است : در حالی‌که بی‌صبرانه منتظریم تا متن توافق جامع هسته‌ای به صورت کامل منتشر شود، از نتیجه موفقیت‌آمیز مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود:‌ هند همیشه تاکید کرده است که مسأله هسته‌ای ایران باید به وسیله گفت‌وگو و از طریق صلح‌آمیز و نیز با احترام به حق ایران برای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حل شود و البته باید با اطمینان یافتن از این‌که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است منافع جامعه جهانی در این زمینه نیز حفظ شود.

وی همچنین گفت:‌ با توجه به اهمیت اطمینان از صلح‌آامیز بودن برنامه هسته‌ای ایران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش مهمی را در این زمینه بازی می‌کند که البته امروز با بدست آمدن یک نقشه راه مشترک میان آژانس و ایران برای شفاف‌سازی در مورد فعالیت‌ها و مسائل مورد ائتلاف گذشته و کنونی اهمیت آن نیز دوچندان خواهد شد که این خود نوعی پیشرفت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا