انتخابات آزاد حق مردم بحرین است/ایجاد‌اختلاف میان شیعه و سنی نشدنی‌است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علاالدین بروجردی شب گذشته در دیدار جمعی از انقلابیون بحرینی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلسی شورای اسلامی همگام با ملت و دولت ایران پشتیبان ملت مظلوم و مقاوم بحرین هستند افزود:سالها است مردم مظلوم و نستوه بحرین مورد ظلمی آشکار از سوی هیئت حاکمه …

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علاالدین بروجردی شب گذشته در دیدار جمعی از انقلابیون بحرینی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلسی شورای اسلامی همگام با ملت و دولت ایران پشتیبان ملت مظلوم و مقاوم بحرین هستند افزود:سالها است مردم مظلوم و نستوه بحرین مورد ظلمی آشکار از سوی هیئت حاکمه این کشور قرار گرفته اند و در مقابل این ظلم و سرکوبگری مقاومت و ایستادگی می کنند .
وی با اشاره به مداخله کشورهای عربی منطقه در امور داخلی بحرین و استفاده از نیروهای نظامی این کشورها برای سرکوب مردم بحرین خاطرنشان کرد: نیروی سپر جزیره که قرار بود در مقابل رژیم اشغالگر قدس بایستد امروز با اشغال بحرین در مقابل مردم این کشورایستاده اند و با سلاح گرم ده ها تن از مردم بیر دفاع این کشور را به شهادت رسانده اند.
بروجردی،رهبری مدبرانه شیخ عیسی قاسم را در انقلاب بحرین دلیل محکمی بر ایستادگی و مقاومت چند ساله مردم بحرین در مقابل خودکامگی حاکمان این کشور دانست و بیان داشت:با وجود بیماری و کهولت سن،رهبر انقلابیون بحرین همچنان با مقاومت جا نانه در نماز جمعه های بحرین صدای مظلومیت مردم این کشور را به جهان مخابره می کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،با قدردانی از مجاهدت های شیخ علی سلمان دبیر کل جبهه الوفاق بحرین اظهار داشت: این چهره برجسته بحرینی با وجود شکنجه های فراوان در زندان همچنان محکم و استوار در مقابل ظلم حاکمان بحرین ایستادگی می کند که این مقاومت باید الگویی برای انقلابیون بحرینی باشد.
توطئه اختلاف میان شیعه و سنی ناکام ماند

بروجردی به توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در بحرین اشاره کرد و با بیان اینکه این توطئه با هوشیاری ملت بحرین و رهبران دینی این کشور ناکام شده است گفت:اکثریت مردم بحرین شیعه هستند و به این دلیل، دشمنان اسلام تلاش کردند اقلیت سنی در این کشور را در مقابل شیعیان قرار دهند که ملت بحرین با اتحاد و وحدت خود دشمن را در رسیدن به این هدف مایوس کرده است.
پیروان اهل بیت در مقابل توطئه دشمن ایستاده اند 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت نیز در این دیدار گفت:آنچه که امروز در بحرین و منطقه مشاهده می شود سیاستی استعماری و استکباری است که برای به اسارت در آوردن مردم بحرین و کشورهای اسلامی از مدت ها قبل تدارک شده است.
حجت الاسلام محمد حسن اختری با بیان اینکه محور مقاومت در منطقه تاکنون اجازه دستیابی دشمن به اهداف خود را نداده است افزود:تنها مجموعه ای که در میان کشورهای اسلامکی و منطقه به صورت یکپارچه در مقابل توطئه های دشمن ایستاده است پیروان اهل بیت و علاقه منددان جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.
وی خاطرنشان کرد:اینک سال ها است مردم بحرین در مقابل دشمنان این کشور مقاومت می کنند و مردم یمن نیز بیشتر از ۱۰۰ روز است که از ایمان و اعتقاد خود و کشورشان در مقابل زورگویی و تمامیت خواهی دفاع می کنند که یقینا پیروزی نهایی با آن ها خواهد بود.
اختری ایمان و روحیه مقاومت میان پیروان اهل بیت سلاحی برنده و شکست ناپذیر در مقابل دشمن عنوان کرد و افزود:باوجود اینکه رژیم اشغالگر قدس با همه تجهیزات نظامی و قساوت موفق به شکست روحیه مقاومت نشده است، این موضوع خود پیروزی بزرگی است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، به وضعیت امروز بحرین و ورود نیروهای عربستانی به این کشور اشاره و این اقدام را مصداق بارز اشغالگری عربستان در این کشور دانست گفت:با وجود اینکه کشورهای عربیمنطقه جنایت های آل سعود را می بینند و مظلومیت مردم بحرین را درک می کنند اما اقدامی از سوی آن ها برای جلوگیری از ادامه این وضع صورت نگرفته است و به این دلیل نیاز به انجام فعالیت های بین الملل یبیشتری برای رساندن پیام مظلومیت مردم این کشور به دنیا و حساس کردن افکار عمومی در قبال وقایع بحرین داریم.
وی اضافه کرد: درمجمع جهانی اهل بیت تلاش های زیادی برای رساندن پیام مظلومیت مردم بحرین به دیگر کشورها انجام شده است اما ضرورت دارد از نظر حقوقی و قضایی درمجامع جهانی طرح شکایت از سوی فعالان بحرینی انجام و در اتحادیه بین المجالس موضوع بحرین و راه های جلوگیری از ادامه این وضعیت در آن بررسی شود.
آل خلیفه به آتش زدن قرآن روی آورده است  

عضو مجلس علمای بحرین و نماینده رهبر انقلابیون بحرینی نیز گفت:حکومت آل خلیفه تاکنون ۸۰ قرآن را به آتش کشیده است و هزار جلد ادعیه و کتاب های شریف را از میان برده است که این تنها بخشی از جنایت های این رژیم بر علیه مردم بحرین بوده است.
سید عبدالله الدقاق با اشاره به برخی بدعت های حکومت بحر ین و دخالت آنان در امور دینی کشور گفت: مسئولان دولت با ایجاد مرکزی در بحرین تلاش دارند علمایی به زعم خود میاننه رو را تربیت کنند تا با استفاده ازفارغ التحصیلان آن دردین بدعت هایی را ایجاد کنند و در این راستا با نصب دوربین در مساجد تلاش می کنند از افشاگری در این زینه جلوگیری کنند.
وی تجاوز مسئولان دولتی بحرین بر علیه حقوق مردم این کشور را تشریح کرد و افزود:دخالت مستقیم در امور دینی و مذهبی از سوی مسئولان دولتی،انحلال مجلس علمای بحرین و بازجویی علما و زندانی کردن آن ها،تشکیل کمیته هایی برای کنترل نمازگزاران و مساجد با ادعای مقابله با تهدید داعش و ایجاد محدودیت برای مردم برای حضور در مساجد،تعقیب قضایی فعالان حقوق بشر، وکلا و فعالان سیاسی و زندانی کردن آن ها، صدور حکم اعدام، سلب تابعیت، تجاوز به منازل، بازداشت، شکنجه وعریان ساختن زندانیان در زندان جو مرکزی بخشی از اقدامات حکومت آل‎خلیفه علیه انقلابیان بحرینی است.
عضو مجلس علمای بحرین ادامه داد:با و.جود اکثریت شیعه جمعیت بحرین، تبعیض های فرقه ای در دستور کار مسئولان دولتی قرار گرفته است و به این دلیل بسیاری از مسئولان دولتی شیعه از کار برکنار و هزاران نفر خانه نشین شدند که این اقدام برخلاف حقوق اولیه شهروندی است.

در این نشست برخی از فعالان سیاسی و مبارزان بحرینی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند

دکمه بازگشت به بالا