مقصد «ژنرال» کجاست؟

در حالی که مرزبان با کارنامه‌ای ناموفق اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی باشگاه حاضر به ادامه همکاری با پدیده نیست حالا شایعات زیادی درباره مربیگری این تیم به گوش می‌رسد؛ یکی از این گزینه‌ها که سال قبل هم تا مرز نهایی شدن پیش رفت امیر قلعه‌نویی است.محسن پهلوان‌مقدم، مالک باشگاه پدیده رابطه خیلی خوبی …

در حالی که مرزبان با کارنامه‌ای ناموفق اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی باشگاه حاضر به ادامه همکاری با پدیده نیست حالا شایعات زیادی درباره مربیگری این تیم به گوش می‌رسد؛ یکی از این گزینه‌ها که سال قبل هم تا مرز نهایی شدن پیش رفت امیر قلعه‌نویی است.محسن پهلوان‌مقدم، مالک باشگاه پدیده رابطه خیلی خوبی با قلعه‌نویی دارد و اگر سال پیش قلعه‌نویی برای ماندن در استقلال اصرار نداشت بدون شک سکان هدایت تیمش را به وی واگذار می‌کرد اما ژنرال آبی‌ها خواب قهرمانی با استقلال را دیده بود و حاضر نشد ریسک کند و هدایت تیم تازه‌صعود کرده به لیگ برتر را حتی با پیشنهادی اغواکننده قبول کند. سرمربی استقلال حتی در اردوی مشترک با پدیده در کیش هم علاقه‌مندی خود به پهلوان‌مقدم و مجموعه پدیده را آشکار کرده و تیمش را برای افتتاح رستوران مجموعه به خط کرده بود.حالا اما داستان خیلی فرق کرده است. قلعه‌نویی از استقلال کنار گذاشته شده و تیم‌های مدعی و درجه اول هم سرمربی‌های‌شان را حفظ کرده و جایی برای امیر باقی نمانده است. سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نفت و سایپا سرمربیان‌شان را عوض نمی‌کنند و سراغ قلعه‌نویی نمی‌روند.
از طرفی قلعه‌نویی هم بدش نمی‌آید پس از تبریز و اصفهان تجربه مربیگری در مشهد را هم به کارنامه‌اش اضافه کند؛ جایی که خودش را به واسطه خاستگاه نیشابوری‌اش متعلق به آن می‌داند. شنیده می‌شود صحبت‌های ضمنی انجام شده و سیگنال‌های مثبتی بین طرفین رد و بدل شده. تنها مشکل بحث اتمام همکاری با مرزبان و توماس هسلر است که به هیچ‌وجه راضی نمی‌شوند مانند بازیکنان با گرفتن سهام مجموعه یا مغازه بی‌خیال قراردادشان شوند، بویژه توماس هسلر که تا پایان هفته بیشتر در ایران نیست و احتمالا ضمن خروج از کشور یکراست به فیفا شکایت می‌کند. مرزبان هم ظاهرا قرارداد ۳ ساله دارد و منتظر است تا از طرف باشگاه اخراج شود و مبلغ قراردادش را بگیرد.با این حال خیلی‌ها معتقدند با باز شدن گره‌های قضایی- اقتصادی مجموعه پدیده و با توجه به اختلاف شدیدی که بین سرمربی و مدیریت وجود دارد تمام این مشکلات قابل حل است و اگر اتفاق خاصی نیفتد قلعه‌نویی و مدیران پدیده بزودی پای میز مذاکره خواهند نشست. مذاکرات البته خیلی پیچیده نخواهد بود و نظرات دوطرف خیلی از هم دور نیست. این را مصاحبه‌های قدیمی دو طرف نشان می‌دهد.احتمال حضور امیر قلعه‌نویی در تیم پدیده درحالی قوت گرفته که پیش‌تر شنیده شد او ممکن است به تیم گسترش‌فولاد برود. حال باید دید سرنوشت امیر قلعه‌نویی که دیگر از تیم‌های ریشه‌دار لیگ برتر پیشنهادی در دست ندارد چه خواهد شد. شاید امیر مجبور باشد برای ماندن در مربیگری اینگونه تیم‌ها را انتخاب کند البته رفتن به مشهد شاید برای قلعه‌نویی انتخاب بهتری باشد چراکه آنجا تماشاگران بیشتری در قیاس با تیم گسترش فولاد دارد. به هر حال به نظر می‌رسد تیم بعدی امیر قلعه‌نویی و مقصد مربی پرافتخار آبی‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فصل نقل و انتقالات امسال لیگ برتر باشد.

همه منتظر می‌مانند تا ببینند قلعه‌نویی بعد از ۲ فصل ناموفق در استقلال کجا را برای مربیگری انتخاب می‌کند. اگر او به تراکتورسازی یا تیمی در حد این تیم برود، این ظن تقویت می‌شود که «امیر» برای موفقیت ریسک نمی‌کند و دست روی تیمی می‌گذارد که هم پول داشته باشد و هم بازیکن البته او می‌تواند با انتخاب تیم متوسطی چون پدیده خط بطلانی بر این فرضیه بکشد. به هر حال دیدن امیر قلعه‌نویی با پیراهن تیمی غیر از چند تیم بزرگ فوتبال ایران، می‌تواند لیگ برتر پانزدهم را در فصل بعد جذاب‌تر کند. شاید پدیده همان کاری را انجام دهد که مس پیش از لیگ هفتم کرد و امیر آبی‌ها را برای بازگشت به استقلال زنده کرد. برای دانستن مقصد آینده امیر قلعه‌نویی حداقل باید یک‌ماه صبر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا