جرايم رايانه اي دامن موبايل ها را مي گيرد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بي بي سي”، “سيمون کاني” مدير توسعه تجاري شرکت امنيتي “آداپتيو موبايل” گفت: جرايم از رايانه ها به تلفن هاي همراه منتقل شده اند و اين مزاحمت ها که از رايانه ها و با نوشتن ويروس آغاز شد، اکنون به نرم افزارهايي با هدف پول …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بي بي سي”، “سيمون کاني” مدير توسعه تجاري شرکت امنيتي “آداپتيو موبايل” گفت: جرايم از رايانه ها به تلفن هاي همراه منتقل شده اند و اين مزاحمت ها که از رايانه ها و با نوشتن ويروس آغاز شد، اکنون به نرم افزارهايي با هدف پول سازي براي سازندگان تبديل شده است.
هيچ شکي نيست که جرايم تکنولوژيکي که به عنوان برنامه هاي مخرب، تروژان يا ويروس شناخته شده اند، مي توانند تجارت بسيار سودآوري باشد.
فرايند تحول اين جرايم ۱۵ سال طول کشيده است.
در حوزه موبايل تغيير از مزاحمت ويروس ها به سودآوري مالي ، بسيار سريعتر اتفاق افتاده است وافرادي که پشت بدافزارهاي موبايل هستند درس هاي خود را آنلاين فرا گرفته اند.
“کاني” افزود: مجرمان متوجه شده اند که براي موثر بودن در فضاي موبايل بايد در پوشش رادار قرار بگيرند.
برنامه هاي مخرب کمي تلاش کرده اند که شبکه را هدف قرار دهند، بيشتر حملات به سمت کاربران و بخش هاي ويژه بوده است.
وي اظهار تعجب کرد که تا کنون شبکه هاي همراه هدف قرار نگرفته اند، زيرا مالک تلفن همراه تقريباً براي تمام کارهايي که انجام مي دهد، هزينه پرداخت مي کند.
مجرمان رايانه اي همان کارهايي را که براي حمله به رايانه ها آموزش ديده اند، در تلفن همراه انجام مي دهند.
“سيمون هرون” مدير عامل شرکت امنيتي “نتوورک باکس” گفت: حدود ۱۰ ويروس جديد و تروژان در سال ۲۰۰۸ ديده شده است.
وي افزود: شمار بدافزارهاي تلفن همراه به ۴۰۰ نوع رسيده است و  تعداد بدافزارهاي رايانه اي ۷۰۰ هزار نوع است.
اغلب ويروس هاي نوشته شده براي تلفن همراه سيستم عامل سيمبين را هدف قرار داده اند، زيرا قلمرو گسترده تري دارد.
طبق گزارش موسسه F-Secure توليد کننده آنتي ويروس تلفن همراه، ۸ هزار دستگاه يک اپراتور با ۱۴ ميليون مشترک آلوده به ويروس شد که در نتيجه ۴۵۰ هزار پيام MMS آلوده ارسال شد و يکي از گوشي ها سه هزار و ۵۰۰ پيام آلوده ارسال کرد.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا