استراليايي ها تلفن همراه را نيز سبز مي خواهند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، کاربران ، گوشي ها را به خاطر ظاهر  يا امکانات آن مانند دوربين، بلوتوث، کيفيت صوتي خريداري مي کنند. اما امروزه در استراليا به مساله آلودگي گوشي ها به مواد شيمايي يا گازهاي گلخانه اي توجه ويژه اي دارند و گرايش به خريد تلفن …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “نيوز”، کاربران ، گوشي ها را به خاطر ظاهر  يا امکانات آن مانند دوربين، بلوتوث، کيفيت صوتي خريداري مي کنند. اما امروزه در استراليا به مساله آلودگي گوشي ها به مواد شيمايي يا گازهاي گلخانه اي توجه ويژه اي دارند و گرايش به خريد تلفن هاي همراه داراي استانداردهاي محيط زيست در اين کشور افزايش يافته است. 
 قانونگذاران ساير نقاط جهان و مصرف کنندگان ،سازندگان استراليايي را مجبور به رقابت کرده اند تا اولين تلفن همراه واقعاً سبز را توليد کنند.
“لوييس اينگرام” مدير ارتباطات نوکيا استراليا گفت: مشتريان شرکتي را مي پسندند که چيزي بيشتر از يک مارک روي جعبه باشد، شرکتي که کار درست را انجام دهد.
وي افزود: توجه به رعايت و حفظ محيط زيست  در ميان مشتريان افزايش يافته است و شرکت ها همواره در اين زمينه با پرسش هاي مختلفي از سوي مشترکان روبروهستند.  
 مشتريان مي توانند پاسخ  پرسش هاي  خود را در “راهنماي الکترونيک سبز Greenpeace International نوکيا پيدا کنند.
نوکيا به تازگي  آمارهاي و انتقادات مربوط به بازيافت تلفن همراه را جمع آوري مي کند اما اين شرکت هنوز  در برخي کشورها موفق به اجراي طرح بازيافت نشده است. 
اگرچه اين خبر خوبي براي نوکيا که سال گذشته ۴۳۰ ميليون گوشي تلفن همراه به فروش رساند نيست، اما “اينگرام” عقيده دارد که اين نوع بررسي ها بايد تشويق شود.
چندين عامل مهم محيطي وجود دارد که بايد در هنگام خريد، استفاده، و دور انداختن تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد.
براي مثال رها کردن شارژر در برق بدون اتصال به تلفن همراه موجب مي شود دو سوم طول عمر باتري تلفن همراه کاهش يابد.
قوانين جديد اروپا شديداً استفاده از برخي مواد سمي مانند سرب، کادميوم، جيوه در وسايل الکترونيک را ممنوع کرده است.
برخي از مارک ها بتدريج به سمتي پيش مي روند که از  مواد مشکوک که هم اکنون ممنوع نيستند، استفاده نکنند. موتورولا فهرستي متشکل از ۶۱ نوع ماده دارد که قصد دارد در هنگام ساخت گوشي استفاده از آنها را ممنوع يا محدود کرده و نام آنها را اطلاع دهد.  
در سالهاي آتي قاب گوشي ها بتدريج از مواد قابل بازيافت ساخته خواهد شد.
شرکت “گرين کوبايل” که ماه سپتامبر گذشته راه اندازي شد ،اولين سرويس را در استراليا با استفاده از شبکه نسل سوم  Optus ارايه داد.
“رز ريد” مدير بازيافت انجمن مخابرات موبايل استراليا اعلام کرد که حدود ۱۶ ميليون تلفن همراه از کار افتاده در استراليا جمع آوري شده است.
شرکت AMTA سال گذشته ميلادي طرح بازيافت تلفن همراه باعنوان “موبايل ماستر” را به اجرا در آورد که براساس آن  86 تن گوشي  و لوازم جانبي تلفن همراه مانند شارژر جمع آوري شد.
پيش بيني مي شود که اين شرکت در سال جاري ميلادي با اجراي اين طرح  150 تن گوشي و لوزام جانبي تلفن همراه جمع آوري کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا