تعداد تلفن‌هاي کشور به ۵۹ ميليون رسيد

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در مراسم ديدار نوروزي مديران و کارکنان مجموعه وزارت ارتباطات اظهار داشت: نصب ۱۷ ميليون شماره از اين تعداد در طول سال گذشته تحقق پيدا کرده است. وي با اشاره به اين موضوع که در آغاز فعاليت دولت نهم، تعداد تلفن‌هاي ثابت و همراه کشور، ۲۵ ميليون شماره بود، …

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني در مراسم ديدار نوروزي مديران و کارکنان مجموعه وزارت ارتباطات اظهار داشت: نصب ۱۷ ميليون شماره از اين تعداد در طول سال گذشته تحقق پيدا کرده است.
وي با اشاره به اين موضوع که در آغاز فعاليت دولت نهم، تعداد تلفن‌هاي ثابت و همراه کشور، ۲۵ ميليون شماره بود، افزود: در طول ۳۰ ماه فعاليت دولت خدمتگذار، ۳۴ ميليون شماره به تعداد تلفن‌هاي  کشور افزوده شده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات دکتر سليماني خاطر نشان کرد:يکي از نگراني‌هاي مديران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، عدم دسترسي شرکت‌ها به سوددهي بود که افزايش نيافتن تعرفه‌ها طي پنج سال گذشته در اين حوزه، يکي از اصلي‌ترين دلايل آن محسوب مي‌شد.
وي تاکيد کرد: طي سال ۸۶ ، شرکت‌هاي زير مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، تلاش گسترده‌اي را در جهت بالا بردن بهره‌برداري و اصلاح ساختارها انجام دادند.
وي ادامه داد: به واسطه همين فعاليت‌ها بود که تعداد زيادي از اين شرکت‌ها به سوددهي پايدار رسيده و تعدادي نيز به مرز سوددهي دست يافتند.
وزير ارتباطات با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در پست نيز تصريح کرد: افزايش قابل توجه حجم مرسولات پستي، يکي از اين دستاوردها طي سال ۸۶ بوده است.
دکتر سليماني ضمن بيان برخي دستاوردهاي حوزه فناوري اطلاعات نيز تصر يح کرد: در زمان برگزاري انتخاب هشتم مجلس، اکثر شهرها و روستاها به شبکه متصل بودند و اطلاعات را به صورت آن لاين، به مرکز ستاد برگزاري انتخابات منتقل مي‌کردند.
وي ادامه داد: اجراي پروژه ملي کارت هوشمند سوخت که زير ساخت‌هاي آن توسط مخابرات تأمين و توزيع آن توسط شرکت پست انجام شده نيز يکي ديگر از دستاوردهاي حوزه فناوري اطلاعات در سال گذشته محسوب مي شود.
وي افزود:به طور کلي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در سال گذشته در زمينه‌ رفع مشکلات مردم و همچنين توسعه و پيشرفت، سال بسيار خوبي را پشت سر گذاشته است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به نام‌گذاري سال ۸۷ به نام سال نوآوري و شکوفايي نيز اظهار داشت: ايجاد امکان بکارگيري فناوري‌هاي جديد براي دستيابي به شکوفايي و نوآوري، يکي از رسالت‌هاي وزارت ارتباطات درسال ۸۷ است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا