سقوط گام به گام شرکت آمريکايي موتورولا در بازار تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در گزارشي که در اين باره منتشر شده آمده است : نوکيا سازنده فنلاندي تلفن همراه همچنان با دارا بودن ۴۰درصد از سهم بازار جهاني تلفن همراه تسلط خود براين بازار را حفظ کرده است و بعد از آن رقيب موتورولا  يعني سامسونگ قراردارد که توانست تابستان گذشته …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در گزارشي که در اين باره منتشر شده آمده است : نوکيا سازنده فنلاندي تلفن همراه همچنان با دارا بودن ۴۰درصد از سهم بازار جهاني تلفن همراه تسلط خود براين بازار را حفظ کرده است و بعد از آن رقيب موتورولا  يعني سامسونگ قراردارد که توانست تابستان گذشته جاي اين توليد کننده آمريکايي را در جدول رده بندي برترين توليد کنندگان تلفن همراه جهان به خود اختصاص دهد.
در اين گزارش آمده است که اگرروند نزولي  موتورولا همچنان ادامه پيدا کند و کاهش فروش ساليانه آن به ۲۷درصد برسد، اين توليد کننده آمريکايي در آينده اي نزديک از رتبه سوم به مقام پنجم جدول پنج توليد کننده برتر جهان سقوط خواهد کرد.
يکي از مقامات آگاه در اين باره گفت: براي اولين بار از زمان فعاليت موتورولا شاهد مبادله کمتر از ۱۰دلار هر سهم اين شرکت در بازار بورس هستيم.
وي افزود: اين شرکت در سال ۲۰۰۷ ميلادي حدود ۱۵۹ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه فروخت که نسبت به سال ۲۰۰۶ميلادي که ۲۱۷ميليون دستگاه بوده ،  کاهش چشمگيري داشته است.
موتورولا درسال ۱۹۲۸در آمريکا تاسيس شده و دفتر مرکزي آن در “شاومبورگ ” 
در ايالت ايلينويزاست.
اين شرکت در زمينه صنعت ارتباط از راه دور ، توليد ميکروپروسسور، تلفن همراه،راديو هاي دوطرفه و سيستم شبکه فعاليت مي کند و ۶۶هزار کارمند دارد.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شده و دفتر مرکزي آن درشهر “اسپو”
Espoo (فنلاند) قراردارند.
اين شرکت درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
درآمد اين شرکت درسال ۲۰۰۷ ميلادي  بيش از ۵۱ميليارد و ۵۸ ميليون يورو و سود خالص آن ۷ ميليارد و ۲۰۵ ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
سامسونگ شرکت بزرگ تجهيزات و وسايل الکترونيکي و الکتريکي است که از شرکت هاي زيادي تشکيل شده است .سه شرکت عمده سامسونگ”سامسونگ الکترونيک”،”سامسونگ هوي اينداستري”و “سامسونگ اينجينيرينگ و کانستراکشن”مي باشد که به دليل اين سه شرکت به ان “تري استار”نيز مي گويند.
سامسونگ در حال حاضر رتبه دوم شرکت هاي توليد کننده توليد گوشي جهان را به دست آورده است و مدير عامل اين شرکت “لي کن هي”سومين پسر “لي بيونگ چول”مي باشد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا