مقايسه دوربين پنج مگاپيکسلي گوشي هاي N95 و K850

از جمله گوشي تلفن همراهي که داراي دوربين پنج مگاپيکسلي است مي توان به نوکيا N95 و k850 سوني اريکسون اشاره کرد.در همين حال شرکت نوکيا مدل ارتقا يافته N95را با ظرفيت حافظه داخلي هشت گيگابايتي روانه بازار کرد. در مقابل ال جي هم قصد ورود به اين رقابت را دارد و با ارائه مدل …

از جمله گوشي تلفن همراهي که داراي دوربين پنج مگاپيکسلي است مي توان به نوکيا N95 و k850 سوني اريکسون اشاره کرد.
در همين حال شرکت نوکيا مدل ارتقا يافته N95را با ظرفيت حافظه داخلي هشت گيگابايتي روانه بازار کرد.
در مقابل ال جي هم قصد ورود به اين رقابت را دارد و با ارائه مدل KU990 خواهان  جلب توجه علاقه مندان به تلفن هاي دوربين دار قدرتمند است.
در اين گزارش بررسي مقايسه اي بين دو مدل N95 نوکيا و K850 سوني اريکسون صورت گرفته است که مي تواند کمک قابل توجهي در انتخاب گوشي تلفن همراه مورد علاقه و متناسب با نياز خريداران باشد.
 نخست در مورد فرمت فايل هاي تصويري ، مخفف Exchangeable image file format هر دو مدل اطلاعاتي در مورد EXIF را بر روي تصاوير گرفته شده با فرمت JPG ذخيره مي کنند، فاصله کانوني K850 حدودا ۵.۱۸mm و در N95 حدودا ۵.۶۰mm است. اين اعداد به ما نشان مي دهد که نوکيا N95 داراي حسگر بزرگتري است و ما مي توانيم انتظار کيفيت و کارايي بهتر اين مدل در شب ، وجود نويز و بزرگنمايي ديجيتال داشته باشيم.
ابتدا حالات دوربين هر دو مدل را در نور معتدل و در مناظر مختلف آزمايش مي کنيم. حتي از روي تصاوير بند انگشتي بالا نيز شما مي توانيد به راحتي تفاوت هايي در حالت نور تصاوير مشاهده کنيد ، هيچ کدام از تصاوير داراي رنگ و نماي پوستر اصلي نيستند ؛ با اين حال تصوير مربوط به N95 خيلي نزديک تر به واقعيت است.
نوکيا از ابزار خاصي براي کاهش نويز در تصاوير N95 استفاده کرده است که باعث مي شود تصاوير بسيار شفاف تر از مدل هاي ديگر به نظر برسد ولي اين شفافيت باعث مي شود که جزئيات تصاوير کمي کاهش پيدا کنند.
با اين حال در تصوير K850 تصوير طبيعي تر به نظر مي رسد، به اين دليل که نويز موجود در تصاوير K850 مي تواند توسط نرم افزار کاهش داده شود و بهبود يابد ولي با جزئيات از دست رفته تصاوير کاري نمي توان کرد.
وضعيت دوم عکس برداري در حالتي است که نسبتا نور کمي در استرديو وجود دارد. در اين وضعيت و با توجه به سرعت عکس برداري و ذخيره هر دو گوشي ،عکس گرفته شده نا پايدار خواهد بود، تيرگي تصاوير اين مسئله را کاملا نشان مي دهند.
وضعيت تصاوير در تاريکي محض و با استفاده از فلش گوشي ها به خوبي نشان داده مي شود، در اين حالت برتري وجود فلش از جنس زنون گوشي سوني اريکسون مدل K850 به راحتي مورد مشخص مي شود و اين در حالي است که در N95 از ديود استفاده شده است.
۱۲۹/۱۳


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا