طالبان اپراتورهاي تلفن همراه افغانستان را تهديد کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اپ گوگل”، سخنگوي طالبان “ذبيح الله مجاهد”، اعلام کرد که سربازان آمريکايي  و ديگر نظاميان خارجي از سيگنال هاي تلفن همراه براي آغاز حرکت هاي انقلابي بر ضد آنها استفاده مي کنند. طالبان  3روز ضرب العجل را براي اپراتورهاي تلفن همراه تعيين کردند تا …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اپ گوگل”، سخنگوي طالبان “ذبيح الله مجاهد”، اعلام کرد که سربازان آمريکايي  و ديگر نظاميان خارجي از سيگنال هاي تلفن همراه براي آغاز حرکت هاي انقلابي بر ضد آنها استفاده مي کنند.
طالبان  3روز ضرب العجل را براي اپراتورهاي تلفن همراه تعيين کردند تا همه روزه از ۵ بعد از ظهر تا ۳ صبح سيگنال هاي تلفن همراه را قطع کنند.
“مجاهد” اين پيام را از يک مکان نا مشخص به صورتي تلفني به “آسوشيتد پرس”، اعلام کرد.
اگر اين شرکت ها پس از ضرب العجل سيگنال هاي خود را در ساعات تعيين شده قطع نکنند، طالبان برج هاي مخابراتي و دفاتر مرکزي آنها را هدف قرار مي دهد.
۴ اپراتور تلفن همراه در افغانستان فعاليت مي کنند و موبايل در سال ۲۰۰۱ وارد اين کشور شد.
شبه نظاميان طالبان پيش از اين نيز اپراتورهاي تلفن همراه را به اتهام همکاري با آمريکا و نظاميان خارجي ديگر تهديد کرده بودند.
مجاهد اعلام کرده است که با تمام اپراتورهاي تلفن همراه تماس برقرار کرده اما هيچ يک از آنها زير بار اين درخواست نرفته اند.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا