دکتر رانندگی! (Dr.Driving)

یک اپلیکیشن رانندگی بامزه! Dr.Driving به شما کمک می‌کند رانندگی یاد بگیرید.

موبنا – نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن در آپریل ۲۰۱۶ آپدیت شده است که منجر به ارائه‌ی ورژن ۱.۴۸ آن برای این سیستم عامل شد. اما آخرین بروز رسانی نسخه‌ی آی‌او‌اس آن در اکتبر ۲۰۱۵ با ارائه‌ی نسخه‌ی ۱.۱۵ اپلیکیشن انجام شده است.

در این بررسی آخرین ورژن آی‌او‌اس این بازی نقد و تحلیل شده است.

بازی Dr.Driving را شرکت SUD پس از تجربه‌ی موفق Dr.Parking به بازارعرضه کرده است. در این بازی برخلاف سایر بازی‌های ماشین سواری و مسابقه‌ای، خبری از سرعت بالا نیست! خبری از جاده‌های طولانی و ویراژ دادن‌های مداوم و خطرناک نیست. بلکه این بازی بیشتر به کاربر یادآوری می‌کند که رانندگی مطمئن و قانونمند چقدر سخت است و نیاز به تمرین دارد!

بعد از این صحبت‌ها اصلا فکر نکنید که بازی بدون هیجان و کسل کننده است! بلکه بازیکن نیاز به فکر کردن و تصمیم گیری درست دارد تا بتواند ماشین خود را از هر شرایطی نجات دهد و تصادف نکند.

انتخاب نوع بازی؛

در ابتدای شروع بازی، سه گزینه برای کاربر وجود دارد؛ Online Match ، Vs Friend ، Channel. در این قسمت کاربر تصمیم می‌گیرد که تنها بازی کند یا با کاربر آنلاین دیگر مسابقه دهد .

انتخاب مدل ماشین؛

همچنین بازیکن می‌تواند با جمع آوری سکه یا پرداخت درون برنامه‌ای، ماشین مدل بالاتری را اجاره یا خریداری کند. هر ماشین مشخصات خاصی دارد که به شما برای انتخاب کمک می‌کند، مشخصاتی از جمله کیفیت تایرها، میزان سوخت، راحتی سرنشین، کیفیت موتور و کیفیت ترمزها. مسلما ماشینی با مشخصات بالاتر قیمت بیشتری نیز دارد.

تنظیمات بازی؛

در تنظیمات بازی نیز می‌توانید نوع خیابان‌ها را انتخاب کنید، درواقع برحسب اینکه در کجای دنیا زندگی می‌کنید، انتخاب می‌کنید که ماشین راست-فرمان یا چپ-فرمان باشد. و نکته‌ی قابل تنظیم دیگر این است که ماشین با چند دور چرخش فرمان، کاملا برمی‌گردد؟

پس اگر احساس کردید رانندگی برایتان سخت است و نمی‌توانید ماشین را کنترل کنید، این قسمت قابل تغییر است.

سنجش بازیکن؛

پس از هر مرحله ، بازی در پروفایل شخصی بازیکن اطلاع رسانی می‌کند که چطور رانندگی کرده است. تعداد پیچ‌هایی که درست طی کرده، بیشترین و کمترین سرعت، تعداد تصادفات و مسافتی که رانندگی کرده است، تمام این‌ها قابل مشاهده هستند تا بازیکن خود را بسنجد و پیشرفت کند.

ضعف‌ها:

• از ضعف‌ها و مشکلات این بازی بروزرسانی‌های کم آن است. درواقع همانطور که بیان کردیم حتی نسخه‌ی آی‌او‌اس آن از سال ۲۰۱۵ آپدیت نشده است که به روشنی نشان از پشتیبانی ضعیف بازی دارد.

• در نسخه‌ی آی‌او‌اس دسترسی به بازی آنلاین ممکن نیست. دلیل هرچه هست ضعف بزرگی محسوب می‌شود.

• گرافیک بازی کاربر را به یاد بازی‌های قدیمی می‌اندازد، شاید باکمی تغییر و پیشرفت گرافیک و اضافه کردن جزئیات، به جذابیت بازی افزوده شود!

• بازیکن در انتخاب مسیر محدودیت دارد و فقط باید راهی را انتخاب کند که برنامه دستور می‌دهد! در نتیجه قدرت مانور و استقلال بازیکن پایین می‌آید

در کل و به عنوان حرف آخر، Dr.Driving بازی متفاوتی در زمینه‌ی خود است و با ایده‌ی جالب و نابی ایجاد شده است. امیدواریم سازندگان این بازی هر دو نسخه‌ی آن را همزمان پیش ببرند تا کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

این بازی به صورت رایگان برای هر دو پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است و در حال حاضر امتیاز ۴.۵ را از سوی کاربران در مارکت اندرویدی گوگل پلی دریافت کرده است.

اپ‌استور کافه‌بازار
  • دکتر رانندگی! (Dr.Driving)
  • دکتر رانندگی! (Dr.Driving)
  • دکتر رانندگی! (Dr.Driving)
  • دکتر رانندگی! (Dr.Driving)
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا