استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

استارت‌آپ «فلیپ‌گیو» در ابتدا فعالیت خود را با نام «دنیای بهتر» آغاز کرده بود و پلتفرم دیجیتالی آن هم‌اکنون به گونه‌ای ارایه شده است که برندهای سراسر جهان را به بازارهاییی که ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود، متصل می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – استارت‌آپ «فلیپ‌گیو» پیش از آنکه تاسیس شود، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت‌سر گذاشت. بنیانگذاران این مرکز دریافته بودند که در سال‌های اخیر والدین و کودکان تمایل بیشتری به حضور در ورزشگاه‌ها پیدا کرده‌اند تا مسابقات مورد علاقه خود را از نزدیک تماشا کنند و در کنار آن مراکز تهیه و توزیغ اغذیه از این بازار درآمد مناسبی را به دست می‌آورند. بررسی‌های بنیانگذاران این مرکز به این نتیجه رسید که شکلات، کیک، پیتزا و انواع نوشیدنی توسط کمپیانی‌های مختلف تولید و در ورزشگاه‌ها عرضه می‌شود. به همین خاطر اگر قرار باشد محصول مشابه به دست ورزش‌دوستان برسد فایده‌ای نخواهد داشت. با بررسی‌های میدانی فراوان بالاخره این نتیجه حاصل شد که مرکزی به نام «فلیپ‌گیو» محصولات اختصاصی خود را تولید کند و از این فکر بیرون آید که در ورزشگاه‌ها غذا توزیع کند.

صاحبان این مرکز اعتراف می‌کنند که از همان ابتدا می‌دانستند بدترین اتفاق در آغاز یک مجموعه کاری این است که از دوستان،‌ اطرافیان، اقوام و اعزای خانواده بخواهند محصولات آن را خریداری کنند و چه بسا اطرافیان در بیشتر موارد نیازی به خرید این محصولات ندارند. به هر حال با همه مشکلاتی که وجود داشت، «فلیپ‌گیو» فعالیت خود را آغاز کرد و دست به اقدام تازه‌ای زد که بعدها این استارت‌آپ را بسیار معروف کرد.

استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

«فلیپ‌گیو» برای آنکه بتواند از همان ابتدا محکم جلو برود با برندهای بزرگ وارد همکاری شد و یک پلتفرم فروش آنلاین راه‌اندازی کرد تا ارتباط میان شما و تولیدکنندگان مورد علاقه‌تان به راحتی برقرار شود. با این اتفاق برندها توانستند راهی در اختیار داشته باشند تا طیف گسترده‌تری از مشتریان را پیش روی خود ببینند و گروه‌های مختلف موفق شدند با خرید آسان، خوردن غذاهای مورد علاقه در هر مکان، و سفرهای در دسترس رضایت خود را جلب کنند. این یک اتفاق برد-برد بود که توسط استارت‌آپ «فلیپ‌گیو» حاصل شد.

این استارت‌آپ گام نخست خود را در حوزه ورزش برداشت و تصمیم گرفت از این نقطه شروع کند. طولی نکشید که «فلیپ‌گیو» به این نتیجه رسید که می‌تواند والدین، مربیان ورزشی، مدیران سازمان‌ها و هرکس که قصد دارد به علاقمندی‌های خود پاسخ دهد را تحت پوشش بگیرد و البته به صورت ویژه روی کودکان تمرکز داشته باشد و چه در زمینه ورزش و غیر ورزش به آنها سرویس‌دهی کند.

استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

«فلیپ‌گیو» یک خانواده چهار نفره مدیریتی را شامل می‌شود که به کمک آنها گام‌های موفق خود را پیش می‌برد. «مارک بَچمن»  یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت است، «نیکولاس لی» از دیگر بنیانگذاران و مدیر تولید شرکت محسوب می‌شود، «الیزابت گلادنی» مدیریت مرکز بازاریابی را برعهده دارد و «دیوید بنولیل» مدیر عملیاتی شرکت است. البته در کنار این چهار نفر یک گروه بزرگ به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا «فلیپ‌گیو» همچنان با موفقیت پیش برود. این گروه نه تنها به صورت جمعی توانسته است اهداف استارت‌آپ را به خوبی پیش ببرد،‌ بلکه تک‌تک افراد حاضر در آن با موفقیت کامل عمل می‌کنند و به صورت انفرادی نیز توانمندی‌های قابل ملاحظه دارند. هر کدام از افراد مذکور کارنامه درخشان دارند و از فعالیت در انجمن‌های خیریه گرفته تا مراکز مهندسی در کارنامه کاری آنها دیده می‌شود و به همین خاطر یک گروه ماهر و متخصص در کنار یکدیگر حضور یافته‌اند. این گروه در اصل همان قلب تپنده‌ای است که «فلیپ‌گیو» با آن پیش می‌رود و توانسته است به این موفقیت دست پیدا کند.

استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

موفقیت‌های این گروه باعث شده است «فلیپ‌گیو» به عنوان نخستین استارت‌آپ جهان استاندارد بین‌المللی «بی کورپورِیشن» را دریافت کند و این مرکز هم‌اکنون چشم‌انداز خود را برای سال‌های پیش‌رو با دیگر کسب و کارها به اشتراک می‌گذارد. در این استارت‌آپ استانداردهای محکم «بی لب» برای فعالیت‌های اجتماعی و محیط زیستی بسیار پررنگ به چشم می‌خورد تا تمامی اقدامات صورت گرفته متناسب و صحیح تعریف شود و کلیه فعالیت‌ها شفاف‌سازی شود.

استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

استارت‌آپ «فلیپ‌گیو» در ابتدا فعالیت خود را با نام «دنیای بهتر» آغاز کرده بود و پلتفرم دیجیتالی آن هم‌اکنون به گونه‌ای ارایه شده است که برندهای سراسر جهان را با بازاری که ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود، متصل می‌کند. این پلتفرم مشتریان را به یک منبع پرتوان برای فروش محصول تبدیل می‌کند تا درآمد بیشتری به دست آید و در اصل وظیفه «فلیپ‌گیو» بازاریابی بین‌المللی است. این استارت‌آپ به برندها کمک می‌کند فروش خود را افزایش دهند و تاثیرات مثبت و گسترده‌ای را از خود در جامعه برجا بگذارند. در این استارت‌آپ نوع ویژه‌ای از بازاریابی تعریف شده است که بر اساس آن «فلیپ‌گیو» در پلتفرم خود کمک مالی ارایه می‌دهد تا فروش محصولات برای هر کمپانی بهتر و گسترده‌تر انجام شود. این استارت‌آپ که در ابتدا فقط روی حوزه ورزش تمرکز داشت هم‌اکنون با برندهای بزرگی از جمله شوانس، نایک، آلدو، ایندیگو، استارباکس، آندر آرمور، آیمیا و … همکاری می‌کند و تقریبا می‌توان گفت بخش اعظم شرکت‌هایی که نام آنها در لیست «فورچن ۱۰۰۰» وجود دارد با «فلیپ‌گیو» در ارتباط هستند. افرادی که در پلتفرم دیجیتالی این مرکز کمک مالی می‌کنند و به نوعی سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، معمولا از مزایای دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، گروه‌های توسعه دهنده کاری، برنامه‌های محلی، انجمن‌ها و سازمان‌های خیریه بهره‌مند می‌شوند.

«فلیپ‌گیو» که فعالیت‌های خود را در سایت اینترنتی www.flipgive.com معرفی می‌کند، این روزها به دنبال آن است تا در بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه تمرکز بیشتر داشته باشد و بتواند ارتباط با برندهای بزرگ را در اختیار ساکنان کشورهای مذکور قرار دهد.

استارت‌آپ بازاریاب برای اتصال برندها به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا