ادامه ثابت ماندن درآمد حاصل از فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶

موبنا- آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که دوران طلایی فروش گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده و دیگر شاهد افزایش عرضه‌ی این محصولات نخواهیم بود. براساس گزارش Quarterly Smartphone Tracker که توسط GFK منتشر شده، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد کاهش بوده و این …

موبنا- آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که دوران طلایی فروش گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده و دیگر شاهد افزایش عرضه‌ی این محصولات نخواهیم بود. براساس گزارش Quarterly Smartphone Tracker که توسط GFK منتشر شده، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد کاهش بوده و این روند در سال ۲۰۱۶ نیز شاهد ادامه‌ی این روند خواهیم بود. اطلاعات ارائه شده در گزارش مورد نظر نشان از این دارد که مجموع درآمد کسب شده در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۱۵.۲ میلیارد دلار کاهش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از افول ۰.۲ درصدی دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سهماهه‌ی مورد نظر با افزایش ۶ درصدی به بیش از ۳۶۸ میلیون دستگاه رسیده که با توجه به کاهش میانگین قیمت فروش این گوشی‌های هوشمند، شاهد کاهش درآمد کسب شده به اندازه‌ی ۶ درصد در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی هستیم.

اطلاعات ارائه شده مبنی بر کاهش درآمد کسب شده از فروش گوشی‌های هوشمند تاییدی بر تمام اظهارات کمپانی‌های تولیدکننده‌ی این محصولات است. پس از معرفی اولین نسخه از آیفون در سال ۲۰۰۷ که تعریف جدیدی از گوشی‌های هوشمند ارائه داد، این حوزه هر روز شاهد افزایش فروش بود تا اینکه اشباع بازار باعث شده تا در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد کاهش درآمد کسب شده باشیم.

در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون شاهد این موضوع بودیم که همین امر باعث شده تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سایر حوزه‌ها نیز علاقمند شده و محصولات دیگری را نیز نظیر هدست‌های واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء به دامنه‌ی محصولات خود اضافه کنند؛ چرا که بسیاری ار کارشناسان، آینده را متعلق به چنین گجت‌هایی می‌دانند.

این موضوع حتی گریبان اپل را نیز به عنوان تنها کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند که ۹۰ درصد از سود حاصل را دریافت کرده، گرفته و بسیاری از گمانه‌ها نشان از این دارد که اپل دیگر شاهد رشد فروش آیفون نخواهد بود.

با نگاهی به بازار‌های مختلف می‌توان آمارهای متفاوتی را مشاهده کرد. برای مثال در هندوستان میزان فروش گوشی‌های هوشمند بیش از ۳۴ درصد رشد داشته؛ در حالی که میانگین فروش این گوشی‌ها کمتر از ۱۰۰ دلار محاسبه شده است. همچنین فروش گوشی‌های هوشمند در چین ۱۲ درصد افزایش نشان داده، اما در آمریکای شمالی شاهد کاهش بودیم.

کارشناسان امر عوامل متعددی را در کاهش درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند دخیل می‌دانند. GFK برای سال ۲۰۱۶ میلادی پیش‌بینی افزایش فروش گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت را ارائه کرده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش گوشی‌های هوشمند از ۱.۳۰۸ میلیارد دستگاه به ۱.۴ میلیادر دستگاه افزایش یابد؛ حال آنکه درآمد کسب شده تنها ۰.۵ درصد افزایش و رسیدن به مرز ۴۰۱.۳ میلیارد دلار را تجربه خواهد کرد.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا