نکاتی در مورد خرید و استفاده از تردمیل

موبنا ۱) توجه به وزن تان در زمان خرید تردمیل وقتی قصد خرید یک تردمیل را دارید، آن را با توجه به وزن تان خریداری کنید نه با توجه به میزان پول و بودجه ای که دارید! چون برخی از تردمیل ها برای افرادی درست شده اند که وزن کمی دارند و برخی برای کسانی …

موبنا
۱) توجه به وزن تان در زمان خرید تردمیل

وقتی قصد خرید یک تردمیل را دارید، آن را با توجه به وزن تان خریداری کنید نه با توجه به میزان پول و بودجه ای که دارید! چون برخی از تردمیل ها برای افرادی درست شده اند که وزن کمی دارند و برخی برای کسانی که وزن شان زیاد است تهیه شده اند.
۲) توجه به سرعت تردمیل در زمان خرید

در زمان خرید تردمیل، سرعت آن را مدنظر قرار دهید. چرا که برخی از تردمیل ها سرعت پایین و برخی سرعت بالایی دارند. به طور مثال تردمیل های مدیکال که معمولا در کلینیک ها و بیمارستان ها استفاده می شود سرعت پایینی دارند. یا مثلا تردمیل هایی که در باشگاه های ورزشی استفاده می شوند دارای سرعت بالایی هستند. سرعت تردمیل های خانگی نیز محدود است که برای خانه بسیار مناسب هستند.
۳) توجه به مارک و نوع تردمیل

معمولا تردمیل هایی که قیمتشان ارزان است، کیفیت پایینی دارند و در نتیجه باعث آسیب رساندن به مفصل های قسمت تحتانی بدن می شوند. پس توجه به مارک و نوع تردمیل از توجه به قیمت آن مهم تر است.
۴) تردمیل را در مکان مناسبی قرار دهید

تردمیل را در مکانی قرار دهید که باز و خلوت باشد. چون در زمان استفاده از تردمیل امکان سقوط وجود دارد، پس هیچ گاه تردمیل را در کنار وسایلی محکم و … مانند میز یا گلدان یا … قرار ندهید. همچنین مکانی که تردمیل در آنجاست باید تهویه مناسبی داشته باشد.
نکاتی در مورد تردمیل,نکاتی در مورد خرید تردمیل,نکاتی در مورد استفاده از تردمیل

نکاتی در مورد تردمیل,نکاتی در مورد خرید تردمیل,نکاتی در مورد استفاده از تردمیل,آکاایران,نکاتی درباره تردمیل

۵) استفاده درست از تردمیل

بسیاری از افراد در زمان استفاده از تردمیل روی نوار گردان آن می ایستند و سپس آن را روشن می کنند، در صورتی که این کار اشتباه است و ابتدا باید پاهایتان را در کناره های تردمیل قرار دهید و سپس آن را روشن و روی سرعت آهسته بگذارید و سپس شروع به قدم زدن کنید و بعد آرام آرام سرعت را افزایش دهید و شروع به دویدن کنید.
۶) اتصال طناب تردمیل به پیراهن تان فراموش نشود!

معمولا افراد از اتصال این طناب به پیراهنشان اجتناب می کنند. ولی توصیه اکید می شود حتما در زمان استفاده از تردمیل این طناب را متصل کنید. زیرا اگر فاصله شخص از دستگاه تردمیل بیش از حد شود و امکان سقوط او به وجود بیاید، این طناب مانع افتادن شما از روی تردمیل می شود چون در آن زمان این طناب باعث می شود دستگاه خود به خود خاموش شود.
۷) استفاده از تردمیل برای بعضی از بیماران مناسب نیست

بعضی از کسانی که به بیماری های قلبی – عروقی یا بیماری های ریوی و یا دیابت مبتلا هستند نمی توانند با سرعت زیاد از تردمیل استفاده کنند چرا که امکان آسیب رساندن به ریه و قلب آن ها وجود دارد. همینطور کسانی که آرتروز زانو و یا آرتروز ران دارند به هیچ وجه نباید از تردمیل استفاده کنند. به طور کلی کسانی که مبتلا به بیماری هستند اگر قصد استفاده از تردمیل دارند حتما باید با پزشک مشورت کنند.
۸) استفاده از کفش در زمان استفاده از تردمیل

کسانی از تردمیل استفاده می کنند حتما باید کفش مناسب و جوراب به پا کنند چرا که دویدن بدون کفش و جوراب آسیب های جدی به مفصل ها و استخوان ها وارد می کند. کفش کتانی در زمان استفاده از تردمیل مناسب است.
۹) روزانه از تردمیل استفاده نکنید

هرگز به طور روزانه از تردمیل استفاده نکنید. چرا که آسیب جدی به زانو هایتان وارد می کند همچنین می توانید با این کار به فعالیت های ورزشی تان تنوع بدهید و هر چند روز یک بار از تردمیل استفاده کنید.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا