اس ۷ در برابر جی ۵

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – در همین حال، ال جی تغییرات گسترده‌تری را ایجاد کرده و نه تنها بر بهبود سخت افزار اصلی متمرکز بوده بلکه آشکارا در تلاش است تا تصویری جدید از برند خود با طیف گسترده ای از لوازم جانبی شکل دهد. ال جی و سامسونگ طی کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۶ از …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – در همین حال، ال جی تغییرات گسترده‌تری را ایجاد کرده و نه تنها بر بهبود سخت افزار اصلی متمرکز بوده بلکه آشکارا در تلاش است تا تصویری جدید از برند خود با طیف گسترده ای از لوازم جانبی شکل دهد.

اس 7 در برابر جی 5
ال جی و سامسونگ طی کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۶ از پرچمداران جدید گوشی های هوشمند خود پرده برداشتند. اگر یکی از طرفداران سیستم عامل اندروید هستید و قصد دارید گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید ممکن است بر سر دو راهی انتخاب ال جی G5 یا سامسونگ گلکسی S7 قرار گرفته باشید. هر دو گوشی مدل هایی رده بالا محسوب می شوند که نسبت به نسل پیشین خود بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده اند. هر دو دستگاه مجهز به نسخه ۶ سیستم عامل اندروید روانه بازار خواهند شد. پیش از مقایسه این دو محصول نگاهی گذرا به مشخصات آنها خواهیم داشت.

1
سامسونگ گلکسی S7 به نمایشگر ۵.۱ اینچی کواد اچ‌دی سوپر آمولد با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت حافظه رم، و شکاف کارت حافظه با پشتیبانی از کارت هایی تا ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند ۱۲ مگاپیکسل با سیستمی بهینه سازی شده برای جذب نور بیشتر نسبت به دوربین گلکسی S6 است و از یک باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر با ظرفیت ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد. گلکسی S7 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و دارای درگاه میکرو یواس‌بی است. (گلکسی S7 اج دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و باتری غیر قابل تعویض ۳,۶۰۰ میلی آمپر ساعت است.) مقاومت در برابر آب و بکارگیری شکاف کارت حافظه نشان می دهد سامسونگ پذیرای نیاز مشتریان و خواسته های آنها بوده است.
در سوی دیگر رینگ مبارزه ال جی G5 قرار گرفته است که به نمایشگر ۵.۳ اینچی کواد اچ‌دی IPS با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ با پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰، ۴ گیگابایت حافظه رم، و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت مجهز شده است. بدنه آلومینیومی پذیرای دو دوربین در قسمت عقب است: یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۷۸ درجه و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۳۵ درجه. نیروی مورد نیاز این گوشی هوشمند توسط یک باتری ۲,۸۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می شود و در آن درگاه یواس‌بی Type-C تعبیه شده است. بزرگترین نقطه قوت ال جی G5 در زمینه فروش می تواند ماژولار بودن این محصول باشد. کاربر می تواند قسمت پایین این گوشی هوشمند را خارج کرده تا باتری را تعویض کند و یا حتی آن را با ماژول دوربین که دارای دکمه شاتر، پیچ بزرگنمایی و باتری اضافی ۴,۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و یا ماژول های‌فای که توسط شرکت بنگ اند اولافسن توسعه داده شده است، جایگزین کند.
به گفته آدرین کینگزلی هیوز از وب سایت زی‌دی نت، روی کاغذ پرچمداران جدید سامسونگ و ال جی از مشخصات سخت افزاری تقریبا مشابه بهره می برند. اما در ارزیابی ها ال جی G5 با دوربین دوگانه و افزونه های ماژولار گول زننده‌تر به نظر می رسد. حتی درگاه یواس‌بی Type-C بیشتر می تواند به معنای استفاده از آیتمی برای حضور در بروشور فروش باشد تا یک ویژگی به واقع ضروری. با این وجود، وی معتقد است ال جی G5 هر آنچه برای موفقیت در بازار گوشی های هوشمند نیاز است را در اختیار دارد. در حقیقت، دوربین دوگانه و ماژول ها قصد دارند حواس مصرف کنندگان را از این حقیقت پرت کنند که میان دستگاه های رده بالای اندرویدی تفاوت آن چنانی وجود ندارد. در مقابل، سامسونگ ویژگی هایی مانند شکاف کارت حافظه، نمایشگر منحنی در مدل اج و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را ارائه می کند که اگرچه همانند ویژگی های پرچمدار جدید ال جی جذاب و گول زننده نیستند اما نشان می دهند سامسونگ به خواسته های جامعه مشتریان خود توجه دارد.

2
به گفته راب تریگز از وب سایت اندروید اتوریتی، هر دو گوشی نشان دهنده نوع نگاه تولیدکنندگان خود به بازار گوشی هوشمند هستند. سامسونگ سخت افزار اصلی خود از جمله سیستم روی تراشه (SoC) و دوربین را بهبود بخشیده اما به شدت بر حفظ تصویر و برند خود متمرکز بوده است. در همین حال، ال جی تغییرات گسترده‌تری را ایجاد کرده و نه تنها بر بهبود سخت افزار اصلی متمرکز بوده بلکه آشکارا در تلاش است تا تصویری جدید از برند خود با طیف گسترده ای از لوازم جانبی شکل دهد. بدون تردید، گلکسی S7 بیش از آن که محصولی انقلابی باشد، نمونه ای تکاملی محسوب می شود.
سامسونگ گلکسی S7 و ال جی G5 هر یک هواداران خاص خود را دارند و به طور معمول هنگام مقایسه این دو دستگاه نمی توان برنده قطعی را مشخص کرد. در حقیقت، انتخاب هر یک از آنها به اولویت ها و ترجیحات کاربران بستگی دارد و بدون تردید سامسونگ گلکسی S7 و ال جی G5 گوشی های هوشمند عالی هستند. انتخاب بین آنها به این موضوع باز می گردد که چه ویژگی ها و مشخصاتی برای شما مهم‌تر است، کدام برند را ترجیح می دهید، و کار با نرم افزار و رابط کاربری کدام شرکت برای شما راحت‌تر و لذت بخش‌تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا