شرکت مخابرات ۱۰۰ میلیون مشترک دارد

بر اساس این گزارش، با  بهره برداری از این پروژه ها از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری (روز جهانی مخابرات ، ۴۹۴ میلیارد تومان، هفته دولت ۷۱۷ میلیارد تومان و طرح های توسعه ای به بهره برداری رسیده در دهه فجر بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان) در …

بر اساس این گزارش، با  بهره برداری از این پروژه ها از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری (روز جهانی مخابرات ، ۴۹۴ میلیارد تومان، هفته دولت ۷۱۷ میلیارد تومان و طرح های توسعه ای به بهره برداری رسیده در دهه فجر بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان) در شرکت مخابرات ایران انجام شده است و بر اساس گزارش سرپرست این شرکت در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر به بهره برداری می رسد .
افتخار شرکت مخابرات ایران به عنوان قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین اپراتور امور مخابراتی کشور  در سال های شکوهمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه خدمات مخابراتی در سراسر مهین اسلامی بوده ، به نحوی که هم اکنون در کل کشور با ارائه انواع خدمات مخابراتی بر بستر جدید ترین فناوری ها حضوری قدرتمند و تاثیرگذار دارد.
شرکت مخابرات ایران در سال‌های پس از خصوصی‌سازی، با واگذاری چهار و نیم میلیون تلفن ثابت ، چهار میلیون پورت  اینترنت پرسرعت  و ۳۶ میلیون سیم کارت نزدیک به ۱۰۰ میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.
طبق آمار، تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت بهره‌برداری شده توسط شرکت مخابرات ایران بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ بیش از ۴۱ برابر شده است. درحالی‌که تا سال ۱۳۸۸ تنها ۹۸ هزار پورت اینترنت پرسرعت در کشور نصب‌شده بود، در پایان سال ۹۳ این رقم به بیش از چهار میلیون پورت رسیده است. این افزایش چهار میلیون پورتی، رشد شتابانی دارد و مقایسه دو سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ از رشدی ۴۷ درصدی خبر می‌دهد. ضمن اینکه تا سال ۱۳۸۰ مردم کشور ما امکان استفاده از این خدمات مخابراتی را نداشتند.
همچنین تعداد شماره‌های تلفن ثابت از سال ۱۳۸۸ تا بهمن ماه سال جاری ۵/۴ میلیون شماره افزایش‌یافته است. به‌بیان‌دیگر، درحالی‌که در پایان سال ۱۳۸۸ در کل کشور ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار شماره دایر بوده‌، در بهمن ماه سال جاری این عدد به ۳۰ میلیون شماره رسیده است. تعداد کل تلفن های واگذار شده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از یک میلیون شماره بوده است .
این گزارش می افزاید مجموعه مخابرات ایران در بخش ارتباطات سیار نیز در سال‌های پس از خصوصی‌سازی عملکرد درخشان و مطلوبی داشته است . میزان سرمایه گذاری ها در بخش ارتباطات سیار در بخش تجهیزات و دارایی ها، به ۷۸۵۰ میلیارد تومان بالغ گردیده که جمعا ۲۲ هزار پروژه را شامل می شود و تمام این پروژه ها، بعد از خصوصی سازی مخابرات اجرا شده است.هم اکنون این شرکت با واگذاری بیش از ۶۴ میلیون سیم کارت رتبه اول در ایران و منطقه را دارا می باشد .
شرکت مخابرات ایران برنامه‌هایی نیز در زمینه توسعه پهنای باند داشته است که از جمله آن ها می توان به راه‌اندازی ۱۷ هزار سایت از جمله هفت هزار سایت نسل‌های سه و چهار و ۱۰ هزار سایت وای‌فای (Wi-Fi) آفلودینگ در سال ۹۴ اشاره کرد.
همچنین مجموع سرمایه گذاری مخابرات در سال‌های پس از خصوصی‌سازی در بخش تلفن ثابت به بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان و در بخش تلفن همراه به ۸۰۰۰ میلیارد تومان بالغ می گردد.
بر اساس این گزارش، بعد از خصوصی سازی مخابرات، چابک سازی ساختار و توجه بیشتر به اقتصاد خصوصی در عین خدمت رسانی به نقاط مختلف کشور دنبال شد و اکنون نیز مجموعه مخابرات ایران، در حال پوست اندازی دوباره ای با اجرای طرح یکپارچه سازی ساختار است که مطمئنا مخابرات را بیش از پیش به تحقق اهداف متعالی خود که با خصوصی سازی مشخص شده بود، نزدیک می کند.بعلاوه ، با توجه به آینده فناوری در جهان و نیاز کشور به توسعه، برنامه‌های مختلفی برای توسعه در نظر گرفته شده است که طی چهار سال آینده سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر ۷۲۰۰ میلیارد تومان را در بخش های تلفن ثابت، همراه و دیتا شامل می شود.
شرکت مخابرات ایران در حال حاضر ارتباط‌ رسانی به ۵۳ هزار روستا را  به اتمام رسانده و بعد از خصوصی‌سازی سه درصد از درآمد تلفن همراه را برای توسعه روستاها به دولت داده است . که می تواند منجر به تحولات ارتباطی در این بخش شود .
همکدسازی یکی دیگر از خدمات مخابرات بعد از خصوصی سازی بود که باهدف خدمت‌رسانی به مردم و کاهش تعرفه‌ها، از آذرماه ۱۳۹۰ به‌طور آزمایشی در استان تهران اجرا شده است. این طرح در فروردین‌ماه ۱۳۹۱ در استان البرز آغاز و درنهایت در آذرماه ۱۳۹۳ به‌طور کامل در سراسر کشور به اجرا درآمد.
اجرای این طرح بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای شرکت مخابرات ایران هزینه داشت و باعث کاهش کدهای بین‌شهری از ۱۸۷ کد اصلی و ۱۰هزار کد فرعی به ۳۱ کد بین استانی اصلی شد.
مزایای این طرح شامل حذف کدهای درون استانی، کاهش هزینه مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی، هشت‌رقمی شدن شماره‌های تلفن ثابت کل کشور و تسهیل در امر شماره‌گیری است.
جذب کارگزاران روستایی بر اساس مصوبه مجلس محترم علی رغم بار مالی زیاد آن ، اقدام دیگر شرکت مخابرات ایران طی سال های اخیر است.این شرکت در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی برجذب کارگزاران مخابرات روستایی، ضمن پرداخت همه حقوق و مزایا و حق بیمه، نسبت به جذب این گروه اقدام کرده است.
بر اساس همین گزارش، طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ ، شرکت مخابرات ایران بالغ‌ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به دولت پرداخته است . این در حالی است که طی همین سال‌ها پرداختی شرکت مخابرات ایران به سهامداران بین ۱۳۰ تا ۴۳۵ ریال به ازای هر سهم بوده که تقریباً یک‌سوم پرداختی به دولت می‌باشد. مبلغ پرداختی شرکت مخابرات ایران به دولت به تنهایی بیش از بودجه وزارت ارتباطات در کل سال های بعد از انقلاب بوده و می‌توان گفت که شرکت مخابرات ایران، این بخش از دولت را از پول نفت، بی‌نیاز کرده است. و اگر خصوصی سازی حمایت شود می تواند به سایر بخش ها هم کمک کند .
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا