اپلیکیشن‌هایی برای عکاسی بهتر با موبایل

پیشتر گوشی‌های موبایل همین که دوربین داشتند کافی بود تا بتوان عکسی با کیفیت یا بدون کیفیت گرفت و لحظه‌ای را ثبت کرد.اما با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل کم‌کم مگاپیکسل دوربین‌ها بالا رفت و علاوه بر تعداد مگاپیکسل‌ها اضافه شدن برنامه‌های نرم‌افزاری باعث شد تا از دوربین گوشی‌های موبایل بتوان به شکل حرفه‌ای استفاده کرد …

پیشتر گوشی‌های موبایل همین که دوربین داشتند کافی بود تا بتوان عکسی با کیفیت یا بدون کیفیت گرفت و لحظه‌ای را ثبت کرد.اما با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل کم‌کم مگاپیکسل دوربین‌ها بالا رفت و علاوه بر تعداد مگاپیکسل‌ها اضافه شدن برنامه‌های نرم‌افزاری باعث شد تا از دوربین گوشی‌های موبایل بتوان به شکل حرفه‌ای استفاده کرد و عکس‌هایی گرفت در حد دوربین‌های دیجیتال.

Vintique
Vintique اپلیکیشن ایده‌آلی است که برای عکاسی و فیلمبرداری در لحظه. یعنی به سرعت فعال می‌شود و همان چیزی را که می‌بینید به سرعت می‌توانید ثبت کنید.
علاوه بر این، می‌توان کنتراست تصویر را تنظیم و اشباع کرد تا نتایج بهتری به دست آورد.
این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ فیلتر دارد که می‌توان فریم و قاب به عکس‌ها اضافه کرد.

Boomerang
Boomerang این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که ویدیوهای کوتاهی برای اینستاگرام بسازند.
این برنامه می‌تواند ۱۰ عکس پشت سر هم بگیرد و هر کدام از آنها که رندر شده باشند را حذف می‌کند و در نهایت ویدیو کوتاهی از آن می‌سازد.بر این اساس هم با دوربین جلو و هم دوربین اصلی می‌توان ویدیو ساخت.
این اپلیکیشن به شکل خودکار ویدیوها را در گوشی ذخیره کند.

Fyuse
با اپلیکیشن Fyuse می‌توان تصاویر سه بعدی گرفت.
می‌توان با این اپلیکیشن تصاویر را برجسته‌ کرد و با استفاده از حسگرهای شتابسنج و عمق سنج تصاویر را با یکدیگر تلفیق کرده و عکس‌های سه بعدی و ۳۶۰ درجه را در کنار هم قرار می‌دهد.
می‌توان تصاویر را جابجا کرد تا بتوان تصاویر سه بعدی بهتری ساخت.از این اپلیکیشن همچنین می‌توان برای شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاری آنها استفاده کرد.
Horizon Camera
ترکیب ویدیوهای عمودی و افقی و چرخاندن تصاویر ویدیویی کار ساده‌ای نیست.
با این اپلیکیشن لازم نیست به نحوه نگه داشتن دوربین در دست یعنی در حالت عمودی یا افقی فکر کرد زیرا این اپ می‌تواند زاویه دوربین و عکس‌های گرفته شده را تشخیص دهد.
با این اپلیکیشن حتی می‌توان تصاویر آهسته ضبط کرد و ویدیوی اسلوموشن ساخت.

LiveBlend
LiveBlend فقط برای سیستم‌عامل iOS ارایه شده است.
کافی است یکی از عکس‌های داخل گالری را انتخاب کرده و دوربین با استفاده از این اپلیکیشن تصاویری متناسب با عکس برای شما خلق می‌کند.LiveBlend امکان فیلمبرداری با کیفیتfull HD را نیز فراهم می‌کند.

Paper Camera
Paper Camera به شما امکان می‌دهد که تصاویر خود را شبیه افکت‌های کارتونی کنید.
بنابراین می‌توان هنگام عکاسی افکت‌های کارتونی به تصاویر داد و در قالبی جدید عکس‌ گرفت.
در این اپلیکیشن همچنین امکان تغییر میزان نور و کنتراست را به شکل دستی وجود دارد.در حالی که این اپلیکیشن برای iOS  به شکل رایگان ارایه شده همزمان در قسمتی از تصاویر واترمارک اپلیکیشن هم قرار می‌گیرد.
Candy Camera
برای عکاسی سلفی، Candy Camera اپلیکیشنی است که افکت‌هایی را ارایه می‌کند تا عکس‌ها جذاب‌تر و جالب‌تر به نظر برسند.
این اپلیکیشن رسما برای نتایج بهتر سلفی ارایه شده است. برای این اپلیکیشن می‌‌توان صدای کلید شاتر را هم خاموش کرد که هنگام عکاسی صدایی از دوربین شنیده نشود.
این اپلیکیشن‌ همچنین به شکل دستی امکان کولاژ کردن و چیدن تصاویر را در کنار هم فراهم می‌کند.

Camera FV-5
اگرچه بسیاری از گوشی‌سازان اقدام به ارایه نرم‌افزارهای خاصی به شکل پیش‌فرض روی دوربین گوشی‌های خود کرده‌اند اما اپلیکیشن Camera FV-5 روی هیچ گوشی به شکل پیش‌فرض ارایه نشده است.
این اپلیکیشن امکاناتی را در اختیار دوربین گوشی قرار می‌دهد که روی دوربین‌های DSLR وجود دارد. بر این اساس امکان تنظیم نور، شدت نور و حالت فوکوس را در عکاسی فراهم می‌کند.از این اپلیکیشن می‌توان برای عکاسی تایم‌لپس استفاده کرد.
با توجه به نوع دستگاه، این اپلیکیشن اجازه می‌دهد که شما عکس‌ها را در فرمت DNG RAW ذخیره کنید. برای دسترسی به همه ویژگی‌ها لازم است که این اپلیکیشن را خریداری کنید.نسخه رایگان این برنامه هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را دستکاری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا