رهایی قاتل پسر فوتبالیست از مجازات اعدام

چهارم اسفند سال ٨٩ ماموران پلیس در جریان وقوع یک درگیری قرار گرفتند. آنها برای بررسی موضوع راهی محل شدند که متوجه شدند پسر جوانی با ضربه قمه دوستش به قتل رسیده است. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و در نهایت پسر ١٧ ساله دستگیر شد. او در بازجویی ها با …

چهارم اسفند سال ٨٩ ماموران پلیس در جریان وقوع یک درگیری قرار گرفتند. آنها برای بررسی موضوع راهی محل شدند که متوجه شدند پسر جوانی با ضربه قمه دوستش به قتل رسیده است. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و در نهایت پسر ١٧ ساله دستگیر شد.

او در بازجویی ها با اعتراف به قتل به ماموران گفت: «مقتول از دوستانم بود. او فوتبالیست بود و در باشگاه ورزشی پدرش فوتبال بازی می کرد. ما با هم اختلافی نداشتیم تا اینکه یک روز من با دختر مورد علاقه ام بیرون بودم که مقتول را دیدم. از آنجایی‌که مقتول قبلا به دختر مورد علاقه ام ابراز علاقه کرده بود خیلی دوست نداشتم با این دختر حرف بزند. آن روز من و دختر مورد علاقه ام با هم دعوایمان شده بود که مقتول سر رسید و از آن دختر حمایت کرد. برای همین من به شدت عصبانی شدم و به خانه آنها رفتم تا با او صحبت کنم. اما با هم درگیر شدیم که او قمه ای در آورد و می خواست با آن مرا بزند.

من هم سعی کردم قمه را از دستش بگیرم که به سرش خورد. حتی دست من هم زخمی شد و ١٦ بخیه خورد.» با اعتراف این پسر پرونده وی برای رسیدگی به شعبه ١١٣ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این پسر در این شعبه محاکمه شد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور هم رسید و یک ماه مانده بود به اجرای آن، که خبر رسید این پسر به دلیل سن کمش هنگام جنایت مشمول ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی شده است. بنابراین پرونده بار دیگر به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز پسر جوان بار دیگر محاکمه شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد، پدر مقتول که مدیر یک باشگاه ورزشی است به هیات قضائی گفت: «پسرم به ناحق کشته شد. من سال گذشته در برنامه ماه عسل هم گفتم که به هیچ عنوان رضایت نمی دهم. در این مدت هم فوتبالیست های معروف زیادی برای گرفتن رضایت پیش من آمدند اما به همه آنها گفتم از خون پسرم نمی گذرم. پسرم با یک باشگاه فوتبال قرارداد بسته بود و می خواست در این زمینه پیشرفت کند. او تمام فکر و ذکرش فوتبال بود که به ناحق کشته شد. برای همین درخواست قصاص دارم.» در ادامه متهم نیز به قضات گفت: «در این مدت به شدت تنبیه شده‌ام. باور کنید من قصد کشتن کسی را نداشتم. حتی در زندان درس خواندم و الان دانشجوی رشته حقوق هستم.

باور کنید اگر بخشیده شوم دیگر هیچ کار خطایی از من سر نمی زند. برای همین از خانواده اولیای دم می خواهم مرا ببخشند.» در پایان نیز هیات قضائی وارد شور شدند و این پسر را مشمول ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی دانستند و او را از قصاص معاف کردند. این پسر با حکم دادگاه به٥ سال زندان محکوم شد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا