تبرئه بازپرس قلابی ویژه قتل پایتخت

اسفندماه‌ سال ٩٣ حسين روشن، بازپرس ويژه قتل سابق تهران براي شكايت از مرد كلاهبرداري در اداره پليس حاضر شد. او گفت: من حسين روشن هستم و تا يك‌سال پیش بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي پايتخت بودم و درحال حاضر دفتر وكالت دارم. چند روز قبل براي شست‌وشوي خودروام به كارواشي رفتم. در كارواش يكي …

اسفندماه‌ سال ٩٣ حسين روشن، بازپرس ويژه قتل سابق تهران براي شكايت از مرد كلاهبرداري در اداره پليس حاضر شد. او گفت: من حسين روشن هستم و تا يك‌سال پیش بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي پايتخت بودم و درحال حاضر دفتر وكالت دارم.
چند روز قبل براي شست‌وشوي خودروام به كارواشي رفتم. در كارواش يكي از افسران پليس كه از دوستان صاحب كارواش بود، مرا شناخت و احوالپرسي كرد. او مرا به صاحب كارواش معرفي كرد و گفت: به‌عنوان افسر پرونده قبلا با من همكاري داشته است. وقتي افسر پليس مرا به نام روشن معرفي كرد، صاحب كارواش تعجب كرد و گفت كه مدتي است مرد ديگري خودش را روشن و بازپرس ويژه قتل به او معرفي كرده و قرار بوده با گرفتن مبلغي براي او كاري انجام دهد.
پس از اين من شگفت‌زده شدم و با كمي تحقيق فهميدم مرد غريبه با غصب عنوان بازپرس ويژه قتل قصد كلاهبرداري دارد. به همين خاطر به اداره پليس آمدم تا از آن مرد به اتهام غصب عنوان شكايت كنم.
بررسی‌های میدانی نشان می‌داد که مرد کلاهبردار خود را قاضي روشن معرفي كرد و ادعا کرده بازپرس ويژه قتل تهران است. وقتی متوجه شده‌اند که او قاضی دادسراست، مشکلشان را مطرح کرده‌اند. این قاضی قلابی نیز ادعا کرده است که درصورت پرداخت ٢٠٠ميليون تومان می‌تواند مرد زنداني را آزاد کند و قرار شد دوباره به كارواش بيايد. همین اطلاعات کافی بود تا اینکه  مرد را در يك قرار صوري بازداشت كردند. پس از بازداشت متهم بود كه شاكي متهم را شناخت و گفت: چند‌ سال قبل به‌عنوان بازپرس ويژه قتل روي يك پرونده قتل تحقيق مي‌كردم كه فهميدم نزد بستگان متهم پرونده رفته و خودش را پسرعموي من معرفي كرده و قصد اخاذي داشته كه موفق شدم او را شناسايي و دستگير كنم. وي در آن زمان اظهار پشيماني كرد و من هم رضايت دادم و در نتيجه بعد از چند روز بازداشت آزاد شد.
بعد از چندبار ملاقات با صاحب كارواش سرانجام دستگير شدم
متهم به اتهام غصب عنوان به دستور قاضي مدير روستا بازداشت شد و براي تحقيقات بيشتر دراختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. پرونده براي رسيدگي و محاكمه دراختيار شعبه ١١٥٨ دادگاه كيفري دوتهران قرار گرفت. دادگاه نیز با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام کرد و متهم را پس از محاكمه از اتهام غصب عنوان تبرئه کرد. براساس اين رأي، ‌بازپرس‌بودن به صورت کذب دلیل بر غصب عنوان نبوده است و درحال حاضر بازپرس سابق دادسرا مدتي قبل بازنشسته شده است. به همین خاطر به نظر دادگاه جرمی رخ نداده است و این ادعا تنها یک دروغ تلقی می‌شود که دروغ هم جرم نيست. بدين ترتيب وي تبرئه شد. چنانچه شاكي به اين رأي اعتراض كند، پرونده به دادگاه تجديدنظر استان تهران فرستاده خواهد شد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا