موج برندپرستی در بازار موبایل ایران

“سینا تقی زاده” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر و حتی در دوران رکود در بازار گوشی ایران شاهد آن هستیم، افزود: افزایش محبوبیت برندهایی همچون اپل باعث شده تا کاربران در صورت عدم اطلاع از کاربردهای آن، به خرید این گوشی ها در بازار روی آورند. …

“سینا تقی زاده” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر و حتی در دوران رکود در بازار گوشی ایران شاهد آن هستیم، افزود: افزایش محبوبیت برندهایی همچون اپل باعث شده تا کاربران در صورت عدم اطلاع از کاربردهای آن، به خرید این گوشی ها در بازار روی آورند.
وی افزود:تداوم محبوبیت گوشی‌های گران‌قیمت اپل موضوعی است که موجب شده بسیاری از عرضه‌کنندگان گوشی با برندهای دیگر و همچنین بسیاری از فعالان بازار کامپیوتر نیز به جرگه واردکننده و فروشندگان گوشی‌های این برند بپیوندند.
به گفته این کارشناس بازار، شاید گوشی‌های این خانواده از لحاظ قابلیت فنی حتی از سایر برندها پایین‌تر باشند، اما برند این گوشی مورد پسند بیشتر کاربران و به‌ویژه جوانان است و همین موضوع موجب فروش زیاد آن در ایران شده است.
در همین حال سایر کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه بر این باورند که در بازار ایران بیش از ۵۰ درصد از خریداران هنگام انتخاب یک گوشی به برند آن اهمیت داده و گوشی خریداری می‌کنند که از یک خانواده شناخته‌شده و پرطرفدار باشد.
در همین حال برخی دیگر از مشتریان هنگام انتخاب گوشی به کیفیت بدنه و طراحی ظاهری گوشی اهمیت می‌دهند.
همچنین حدود ۲۰ درصد از خریداران گوشی هم به کیفیت صفحه‌نمایش اهمیت داده و ترجیح می‌دهند گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت خریداری کنند و درصد پایینی نیز به پردازنده گوشی و در حدود ۱۰ درصد نیز به نوع و قدرت دوربین گوشی موبایل اهمیت می‌دهند. وزن، امکانات ارتباطی و غیره هم از سایر مواردی است که خریداران گوشی به آن اهمیت می‌دهند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا