فرسودگی برخی سینماها و تالارهای پایتخت در وضع هشدار است

محمدمهدی تندگویان در مورد ناایمن بودن برخی از سینماهای پایتخت هشدار داد و گفت: ٦ ماه پیش طی نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران درخصوص ناایمن بودن برخی از اماکن اجتماعی و فرهنگی هشدار دادیم. او با بیان این‌که در این نامه بروز اتفاقاتی همچون ریزش بخشی از تئاتر شهر پیش‌بینی شده بود، …

محمدمهدی تندگویان در مورد ناایمن بودن برخی از سینماهای پایتخت هشدار داد و گفت: ٦ ماه پیش طی نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران درخصوص ناایمن بودن برخی از اماکن اجتماعی و فرهنگی هشدار دادیم.
او با بیان این‌که در این نامه بروز اتفاقاتی همچون ریزش بخشی از تئاتر شهر پیش‌بینی شده بود، گفت: عمرمفید سازه سینماهایی همچون گلریز و تجریش تمام شده است و هشدارمان در این زمینه جدی است؛ چراکه در این اماکن مردم بسیاری حضور می‌یابند و با کوچکترین  اتفاق ممکن است فاجعه انسانی رخ دهد. تندگویان با بیان این‌که علاوه بر سینماها و مراکز فرهنگی، بسیاری از ابنیه‌ها حتی در دانشگاه تهران نیز در معرض خطر هستند، تصریح کرد: به‌عنوان مثال تالار دانشگاه تهران که رئیس‌جمهوری در آن سخنرانی می‌کند، در حالت عادی مدت زمان خروج از آن ٧ تا ١٠دقیقه است و حالا اگر بحرانی ایجاد شود، معلوم نیست چه فاجعه انسانی رخ می‌دهد و ما در مورد همه این ابنیه‌ها هشدار داده‌ایم چراکه در بسیاری از تالارها و سینماهای سطح شهر یا عمر مفید سازه تمام شده یا پاسخگوی ایمنی روز نیست. او با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی نیز این هشدار را پذیرفته، گفت: باید وزارت مسکن و شهرسازی به سازمان نظام فنی مهندسی شناسایی این ابنیه‌ها را ابلاغ و پس از آن شهرداری باید ابلاغیه ایمن‌سازی این ابنیه‌ها را پس از بررسی و تأیید به مالکان اعلام کند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا