نگاهی به بررسی Ascend Mate7 Dual SIM هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، حال هوآوی با تولید میت ۷ نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آمده است تا شانه‌به‌شانه‌ی برترین فبلت‌های جهان رقابت کند. هواوی اسند میت ۷ نه تنها نسبت به مدل‌های پیشین خود نمایشگر کوچک‌تری دارد، بلکه دارای ضخامت و حاشیه‌ی نمایشگر کمتری نسبت به آن‌هاست. اسند میت ۷ …

به گزارش خبرنگار موبنا، حال هوآوی با تولید میت ۷ نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آمده است تا شانه‌به‌شانه‌ی برترین فبلت‌های جهان رقابت کند.
هواوی اسند میت ۷ نه تنها نسبت به مدل‌های پیشین خود نمایشگر کوچک‌تری دارد، بلکه دارای ضخامت و حاشیه‌ی نمایشگر کمتری نسبت به آن‌هاست.
اسند میت ۷ تنها ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت به اسند میت ۲، ۱.۶ میلی‌متر و نسبت به اسند میت، دو میلی‌متر باریک‌تر است.
همچنین این فبلت دارای ابعادی به طول ۱۵۷ و عرض ۸۱ میلی‌متر است. شاید مقایسه‌ی طول این فبلت چینی با نوت ۴ برای کاربران خالی از لطف نباشد. نوت ۴ با اندازه‌ی نمایشگر ۵.۷ اینچی‌اش، ۱۵۳.۵ میلی‌متر طول دارد که در مقایسه با میت ۷ شش اینچی، تنها ۳.۵ میلی‌متر کوچک‌تر به نظر می‌رسد.
خوشبختانه هوآوی حاشیه‌ی نمایشگر کمی برای میت ۷ به کار برده تا این گوشی، نسبت به سایر ۶ اینچی‌های بازار کمی خوش‌دست‌تر باشد؛ اما با وجود این نمی‌توان از سختی کار کردن با این فبلت چشم‌پوشی کرد. نسبت مساحت نمایشگر این گوشی به مساحت کل قاب جلویی، ۸۳ درصد است که این موضوع بر حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کم و منطقی این محصول دلالت دارد. همچنین یک حاشیه‌ی مشکی بسیار باریک، دور تا دور نمایشگر این فبلت را احاطه کرده که این موضوع در رنگ مشکی این فبلت چندان مشهود نیست. هوآوی میت ۷ در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی روشن به بازار جهانی عرضه شده که این رنگ‌بندی شباهت بسیاری به محصولات شرکت اپل دارد. در مجموع باید گفت که استفاده‌ی یک فبلت ۶ اینچی چون میت ۷ با یک دست برای کاربران کمی سخت و دشوار خواهد بود؛ اما هوآوی تمام سعی و تلاش خود را در جهت خوش‌دست بودن این محصول کرده است و نمی‌توان در این رابطه چندان از آن خرده گرفت. از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در خوش‌دست بودن این فبلت، می‌توان به لبه‌های گرد و انحنای قاب پشتی اشاره کرد.
اگر بخواهیم به طور کلی به این فبلت ۶ اینچی هوآوی بنگریم، در می‌یابیم که شباهت‌های زیادی بین این محصول و فبلت اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۳ یعنی One Max وجود دارد: از جنس بدنه‌ی تمام فلزی و نمایشگر ۶ اینچی گرفته تا حسگر اثر انگشت قرار گرفته بر روی قاب پشتی. اگر هم بخواهیم کمی دقیق‌تر و ریزبینانه‌تر به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این دو محصول در جزئیات هم بسیار به هم نزدیک هستند. انحنای قاب پشتی و محل قرارگیری دوربین و حسگر اثر انگشت این دو فبلت کاملا شبیه به یکدیگر است.
از شباهت این محصول با اچ‌تی‌سی One Max که بگذریم، به محل قرارگیری کلیدها و شیارهای این فبلت می‌رسیم. در لبه‌ی سمت راست این محصول دو کلید کم و زیاد کردن صدا و پاور وجود دارد که در طول کار با این دکمه‌ها به مشکل خاصی برنخوردیم. در لبه‌ی سمت چپ این گوشی دو شیار میکرو سیم و کارت حافظه‌ی جانبی microSD تعبیه شده که هر دو شیار برای باز شدن، به سوزن نیاز دارند. در فضای اندک بالای نمایشگر این گوشی، دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی، خروجی صدای مکالمه، چراغ اطلاع‌رسانی و چند سنسور دیده می‌شود و در طرف مقابل تنها نشان Huawei به چشم می‌خورد.
در نهایت باید گفت که دو ویژگی بدنه‌ی تماما فلزی و حاشیه‌ی نمایشگر کم، که جزو جذاب‌ترین خصوصیات میت ۷ است، آن را بسیار شبیه به گوشی‌های سطح بالا کرده است. همچنین هوآوی تا آنجا که توانسته، ویژگی‌های مثبت فبلت One Max را در میت ۷ به کار برده تا بدین ترتیب خود را شبیه به بزرگان کرده باشد. تا این جای کار می‌توان دریافت که هوآوی، برای ظاهر میت ۷ سنگ تمام گذاشته است تا کاربران در نگاه اول، مجذوب این فبلت شوند. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم این فبلت خوش‌ساخت چینی در سایر بخش‌ها چه عملکردی را از خود برجای خواهد گذاشت.
نمایشگر
هوآوی اندازه‌ی نمایشگر اسند میت ۷ را نسبت به دو نسل قبل آن ۰.۱ اینچ کوچک کرد و آن را به ۶.۰ اینچ رساند؛ بنابراین می‌توان دو محصول هوآوی اسند میت ۷ و گوگل نکسوس ۶ را از نظر اندازه‌ی نمایشگر برابر دانست. تا اینجای کار به‌راحتی می‌توان دریافت که هوآوی اسند میت ۷ کوچک‌ترین فبلت سری میت این سازنده تا این تاریخ به حساب می‌آید. نمایشگر ۶ اینچی میت ۷، وضوح تصویر Full HD معادل با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد و همچنین عدد ۳۶۸ppi برای تراکم پیکسلی این فبلت به دست می‌آید؛ رزولوشنی که برای نخستین بار در سومین نسل از فبلت‌های سری میت هوآوی به کار برده شده است. (همان‌طور که می‌دانید دو مدل اولیه‌ی گوشی‌های میت هوآوی از رزولوشن HD بهره می‌بردند.)
دوربین
هواوی اسند میت ۷ دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قاب پشتی است که یک فلاش LED آن را همراهی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی توانایی ثبت عکس‌هایی با حداکثر کیفیت ۴۱۲۸ در ۳۰۹۶ پیکسل را دارد که واقعا بی‌نظیر است. همچنین دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته در قاب جلویی این گوشی می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی بیندازد. علاوه بر این کاربران می‌توانند با حداکثر کیفیت HD به ضبط ویدئو و یا مکالمه‌ی تصویری بپردازند. قابلیت Beauty level slider که پیش از این در اسند G6 حضور داشت، در این فبلت هم آورده شده است. این قابلیت با نرم کردن پوست و بزرگ کردن چشم‌ها به کاربران کمک می‌کند تا عکس‌های با کیفیت‌تری را با دوربین دوم این گوشی ثبت کنند.
سخت افزار و نرم افزار
اسند میت ۷ به آخرین نسخه از چیپست ساخت شرکت هوآوی یعنی هایسیلیکون Kirin 925 مجهز شده و بر روی آن دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای (مجموعا هشت هسته) قرار گرفته است. پردازنده‌ی چهار هسته‌ای A7 برای انجام کارهای سبک و روزمره طراحی شده که قادر است با حداکثر سرعت ۱.۳ گیگاهرتز دستورات این گوشی را پردازش کند؛ اما کارهای سنگین‌تر بر دوش پردازنده‌ی A15 خواهد بود که می‌تواند با نهایت سرعت ۱.۸ گیگاهرتز انجام وظیفه کند. گفتنی است که تغییر پردازش این گوشی، کاملا نامحسوس بوده و به هیچ عنوان متوجه این امر نخواهید شد. در کنار مجموعه‌ی پردازنده‌ی این گوشی، پردازنده‌ی گرافیکی Mali T628 وجود دارد که به خوبی از پس کارهای گرافیکی سنگین برمی‌آید. هواوی، اسند میت ۷ را در دو نسخه‌ی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی راهی بازار کرده است که مورد نخست، دارای دو گیگابایت حافظه‌ی رم و مورد دوم همراه با سه گیگابایت حافظه‌ی رم است. گفتنی است که مدل ۳۲ گیگابایتی این محصول، تنها در رنگ طلایی عرضه شده و کاربران حق انتخاب دیگری ندارند.
باز و بستن برنامه‌ها و اجرای بازی‌های گوناگون در میت ۷ کم‌نقص و روان است و با مکث چندانی برنخوردیم؛ اما بزرگ‌ترین نقدی که می‌توان به این فبلت تمام‌عیار وارد کرد، به رابط کاربری نیمه‌سنگین آن مربوط است. در واقع ما چندان با این سبک لگ‌ها غریبه نیستیم و پیش از این در محصولات قبلی هوآوی از جمله مدیاپد X1 دیده بودیم؛ اما این موضوع آن‌قدرها هم حاد و بغرنج نیست و به‌ندرت به این مشکل برخوردیم.
انرژی موردنیاز این فبلت را یک باتری عظیم ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری تامین می‌کند که توسط کاربران قابل باز کردن و تعویض نیست. در مورد مشابه، می‌توان گلکسی نوت ۴ را مثال زد که با اندازه‌ی ۵.۷ اینچی از یک باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. باتری فوق‌العاده قوی میت ۷ قادر است تا بیش از ۶۴۸ ساعت در حالت استندبای و با اینترنت ۳G شارژدهی کند. همچنین این فبلت توانست با یک بار شارژ کامل تا بیش از ۱۷ ساعت به پخش ویدئو بپردازد که واقعا ما را مجذوب خود کرد؛ علاوه بر این، سازنده‌ی این فبلت به کاربران خود این قول را داده که میت ۷ به‌راحتی می‌تواند تا دو روز (به طور کامل) برای کاربران شارژ نگه دارد. خوشبختانه هوآوی حالت Ultra power saving mode را برای شارژدهی بیشتر، در میت ۷ به کار برده که از عملکرد خوبی برخوردار است؛ قابلیتی که این روزها در اکثر پرچم‌داران شاهد آن هستیم. این حالت دسترسی کاربران را به بسیاری از برنامه‌ها محدود می‌کند و تنها اجازه‌ی دسترسی به برنامه‌هایی چون تماس، پیام و لیست مخاطبان را می‌دهد.
سخه‌ی ۴.۴.۲ (کیت کت) از سیستم عامل اندروید به طور پیش‌فرض بر روی برترین گوشی سال ۲۰۱۴ هوآوی یعنی میت ۷ اجرا می‌شود. به واقع این نسخه از اندروید به هیچ عنوان نمی‌تواند به عنوان جدیدترین و به‌روزترین ورژن برای این گوشی تلقی شود؛ از این رو، هرگز نمی‌توان جمله‌ی «اجرای آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید بر روی میت ۷» را برای این فبلت به کار برد. راستش را بخواهید در همین اول کار، کمی از بخش سیستم‌عامل میت ۷ دلخور و ناامید شدیم؛ اما انتظار می‌رود که هوآوی با عرضه‌ی به موقع اندروید ۵.۰ (آب‌نبات چوبی) برای میت ۷ کاربران خود را تا حد زیادی به وجد آورد؛ گرچه هوآوی در عرضه‌ی آپدیت برای اسمارت‌فون‌ها و پرچم‌داران خود، صبغه‌ی چندان خوب و درخشانی نداشته است! بگذریم، آخرین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی Emotion UI 3.0 همانند لباسی بر تن سیستم‌عامل این گوشی پوشیده شده که سیستم‌عامل این گوشی را حسابی از خامی درآورده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا