چند قدم در سیستم داخلی آیفون ۶s

به گزارش موبنا، طول گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل ۵.۴۴ اینچ، عرض آن ۲.۶۴ اینچ و ضخامت آن هم ۰.۲ اینچ اعلام شده است و اندکی نسبت به مدل قبلی سبک‌تر است. ولی باید گفت کاربران عادی از این تغییرات چندان مطلع نمی‌شوند. این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۴.۷ اینچی از نوع Retina HD را …

به گزارش موبنا، طول گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل ۵.۴۴ اینچ، عرض آن ۲.۶۴ اینچ و ضخامت آن هم ۰.۲ اینچ اعلام شده است و اندکی نسبت به مدل قبلی سبک‌تر است. ولی باید گفت کاربران عادی از این تغییرات چندان مطلع نمی‌شوند.

این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۴.۷ اینچی از نوع Retina HD را در خود جا داده است که البته زیر آن فناوری جدید ۳D Touch اپل هم به کار گرفته شده است. این فناوری می‌تواند در آن واحد میزان فشار وارده از انگشت کاربران را روی صفحه محاسبه کند.

به همین دلیل است که اپل روی این نمایشگر لمسی سطح محافظ جدیدی را مورد استفاده قرار داده که از نوعی شیشه شیمیایی ساخته شده است.

اپل برای آنکه بتواند مقاومت این گوشی را بالا برد، از آلومینیوم قوی‌تر در بدنه آن استفاده کرده است. در حالی که بدنه آیفون ۶ از سری آلومینیوم ۶۰۰۰ استفاده شده بود، بدنه این محصول با سری ۷۰۰۰ آلومینیوم ساخته شده است.

اما زمانی که در پشتی این گوشی را باز می‌کنیم در قسمت پایین دو پیچ اصلی مشاهده می‌شود. با باز شدن این پیچ‌ها می‌توانیم به پردازنده اصلی و قسمت‌های داخلی دسترسی داشته باشیم. برای جدا کردن نمایشگر از بدنه اصلی می‌بایست از یک دستگاه مخصوص مکش استفاده شود تا قسمت‌های داخلی آسیب نبیند.

وقتی پنل رویی از بدنه آلومینیومی جدا می‌شود، متوجه می‌شویم که تنظیم بخش‌های مختلف آيفون ۶s در کنار یکدیگر بسیار دشوارتر از آیفون ۶ است. به همین خاطر باید گفت تعمیر این دستگاه دشوارتر از مدل قبلی است و کاربران توجه داشته باشند که اگر گوشی‌شان خراب شود، نمی‌توانند به راحتی آن را تعمیر کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا