وجود ۶ میلیون سالمند در کشور !

حسین نحوی نژاد  معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به ۹ اکتبر روز جهانی سالمند اظهار داشت: این روز یاد آور فرهنگ تکریم از سالمندان در تمام دنیاست و با توجه به اینکه جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش است همراه با این افزایش تعدادی و درصدی در جمعیت سالمندان …

حسین نحوی نژاد  معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به ۹ اکتبر روز جهانی سالمند اظهار داشت: این روز یاد آور فرهنگ تکریم از سالمندان در تمام دنیاست و با توجه به اینکه جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش است همراه با این افزایش تعدادی و درصدی در جمعیت سالمندان مطالبات و نیازهای جدید پدید می‌آید که پاسخگویی به آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد در کنار سازمان بهزیستی به مقوله سالمندی در کشور شده است.

معاون تواتبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حدود ۶ میلیون سالمند در کشور وجود دارد و بایستی در کنار خدمات مراقبت از سالمندان در مراکز و خدمات در منزل به این فکر باشیم از ظرفیت سالمندی کشور در جهت توسعه بهره گرفته شود و باید اوقات فراغت سالمندان به طور غنی پر شود.

نحوی نژاد حفظ و ارتقا سلامت سالمندی را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: از ۶ میلیون جمعیت سالمندی کشور در حدود ۵۰۰هزار نفر دارای عوارض جسمی، روحی و روانی شدید هستند و به نوعی پوشش بهزیستی در مورد آن‌ها اجتناب ناپذیر است و در حدود  ۲۰هزار نفر از سالمندان در مراکز شبانه‌روزی، ۱۰ هزار نفر در مراکز روزانه سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند و ۱۰هزار نفر از طرح مراقبین خانگی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی افزود:سازمان بهزیستی براساس قانون برنامه سوم و شورای ملی سالمندان پیگیر آسایش آن‌ها است و بحث مراقبت از سالمندان نیازمند و معلول در دستور کار این سازمان است باتوجه به اهمیت وجود سالمندان در خانه طرح مراقبین خانگی دو سال است که روند آزمایشی خود را در سازمان بهزیستی طی کرده است و در سال‌های آتی با قدرت و گسترش ادامه می‌یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اصلاحیه قانون جامع حمایت از معلولان گفت: برای معلولیت‌های شدید پرداخت مستمری و کم هزینه نکهداری معادل حداقل دستمزد در قانون کار و نیز حق پرستاری برای سالمندان و معلولان در دستور کار قرار دارد.

نحوی نژاد مهم‌ترین ویژگی اصلاحیه قانون جامع حمایت از معلولان را شفاف‌سازی در محل تأمین اعتبار دانست و افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در این اصلاحیه ضمانت‌های اجرایی است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا