بو کردن؛ شگرد جدید در معتاد کردن دانشجویان

حسین طلا اظهارداشت: در میان معضلات اجتماعی کشور مساله اعتیاد رتبه نخست را دارد و دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان کشور به شمار می‌رود. ۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، اقدامات خوبی هم انجام شده اما هنوز به موفقیت قطعی نرسیده‌ایم. نماینده مردم تهران افزود: آمار معتادان باعث نگرانی است. موضوع مواد …

حسین طلا اظهارداشت: در میان معضلات اجتماعی کشور مساله اعتیاد رتبه نخست را دارد و دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان کشور به شمار می‌رود. ۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، اقدامات خوبی هم انجام شده اما هنوز به موفقیت قطعی نرسیده‌ایم.

نماینده مردم تهران افزود: آمار معتادان باعث نگرانی است. موضوع مواد مخدر صنعتی به مساله اعتیاد در کشور دامن زده و خانواده‌های زیادی را درگیر ساخته است. وی به شیوه‌های اعتیاد جوانان اشاره کرد و گفت: در زمان کنونی بسیاری از افراد ناخودگاه معتاد شده و به دلیل عدم اطلاع از روان‌گردان‌ها به مصرف این مواد روی‌آورند. موادی که آثار اجتماعی و فردی مصرف آن چندین برابر نوع سنتی است و اعتیاد آن عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. بنابراین افزایش آگاهی و دانش خانواده‌ها در این زمینه امری بسیار مهم و ضروری به شمارمی‌رود.

نائب اول کمیسیون اجتماعی مجلس از اعتیاد دانشجویان از طریق استشمام بوی مخدر گل خبر داد و گفت: جوانان در جلسات غیر دانشگاهی در محافلی دعوت به بوی گل شده که این گل آغشته به مواد مخدر است و فرد را ناخودآگاه درگیر اعتیاد می‌سازد. اعتیادی که با آگاهسازی می‌توان از آن پیشگیری کرد و باید نسبت به این مساله افراد دانش داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا