ساخت «اس ۳۰۰» منطبق با آب و هوای ایران

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش داد؛ یکی از مسوولان شرکت دولتی صادرات سلاح روسوبورون روسیه گفت: روسیه در نظر دارد موشک های “Antey-2500 از سری مجموعه موشک های اس ۳۰۰ را به گونه ای اصلاح می کند تا با شرایط آب و هوایی ایران متناسب باشند. شرکت “روسبورون اکسپورت” از سری شرکت های دولتی روسیه …

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش داد؛ یکی از مسوولان شرکت دولتی صادرات سلاح روسوبورون روسیه گفت: روسیه در نظر دارد موشک های “Antey-2500 از سری مجموعه موشک های اس ۳۰۰ را به گونه ای اصلاح می کند تا با شرایط آب و هوایی ایران متناسب باشند.

شرکت “روسبورون اکسپورت” از سری شرکت های دولتی روسیه است که در زمینه صادرات اسلحه فعالیت می کند و در نظر دارد موشک های آنتی ۲۵۰۰ را به ایران بفروشد.

این مسوول روسی بیان کرد: به موجب این  اصلاحات سیستم تهویه و فیلتراسیون در موشک ها تقویت خواهد شد و به سیستم تعامل با شرایط آب و هوایی مجهز می شود.

به گفته وی تصمیم نهایی در مورد هر نوع اصلاح دیگری بعد از امضای قرارداد جدیدنامه گرفته خواهد شد.

وی اشاره کرد که آزمایش هایی برای شناخت میزان قدرت موشک ها در برخورد با شرایط آب و هوایی ایران صورت می گیرد.

این در حالی است که ایران و روسیه تا امروز در مورد ارزش قراردادی که قرار است امضا شود به توافق نرسیده اند اما مسوول روسی خاطر نشان کرد که روسیه این قرارداد را امضا خواهد کرد.

ایران در نظر دارد سامانه موشکی را به قیمت قرارداد سال ۲۰۰۷ از روسیه خریداری کند و پیشنهاد می کند تعداد موشک ها از ۵ به ۳ فروند فروند برسد.

این در حالی است که روسیه بر این عقیده است که ارزش سامانه های موشکی S-300B4 و Antey-250، که قرار است به ایران فروخته شوند از قیمت موشک های S-300PMU قرارداد سال ۲۰۰۷ بیشتر است.

دولت روسیه خط تولید موشک های S-300PMU را متوقف کرده است.

روسیه و ایران در سال ۲۰۰۷ قراردادی امضا کردند که بر اساس آن دولت روسیه موشک های S-300PMU را به ایران می فروشد اما با اعتراض اسراییل و آمریکا رو به رو شد.

بعد از این اعتراضات روسیه اعلام کرد قرارداد را به صورت یک طرفه به حالت تعلیق درآورده است.

اما بعد از تحریم های شورای امنیت مبنی ممنوعیت فروش اسلحه به ایران در سال ۲۰۱۰ و در پاسخ به تصمیم روسیه، ایران به دادگاه بین الملل شکایت برد و خواهان دریافت ۴ میلیارد دلار به عنوان مبلغ جبران خسارت های ناشی از فسخ قرارداد از سوی روسیه شد.

مساله فروش سامانه موشکی همزمان با دیدار وزیر دفاع روسیه از ایران در ماه ژانویه گذشته بار دیگر آغاز شد.

در آوریل سال ۲۰۱۵ ” ولادیمرپوتین”، رییس جمهوری روسیه فرمان لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی S-300 به ایران را امضا کرد.

سامانه موشکی اس ۳۰۰، یک سیستم دفاعی دور برد روسی است که پیش از این از سوی شرکت صنعت Almaz Scientific Industrial Corporation ساخته می شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا