پاسخ وزارت بهداشت به انتقاد برخی نمایندگان

دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری تصریح کرد: امروز مجلس در مدت اختصاصی که برای وزارت بهداشت گذاشته بود، گزارش جامعی از طرف وزیر بهداشت در خصوص تاثیرات طرح تحول نظام سلامت و اقدامات اصلاحی بهداشت و درمان دریافت کرد. همچنین گزارشاتی در خصوص دستاوردهای این حوزه برای پوشش ۲۳ میلیون روستایی و ۲۸ میلیون …

دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری تصریح کرد: امروز مجلس در مدت اختصاصی که برای وزارت بهداشت گذاشته بود، گزارش جامعی از طرف وزیر بهداشت در خصوص تاثیرات طرح تحول نظام سلامت و اقدامات اصلاحی بهداشت و درمان دریافت کرد. همچنین گزارشاتی در خصوص دستاوردهای این حوزه برای پوشش ۲۳ میلیون روستایی و ۲۸ میلیون نفر روستایی و شهری در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین شهرها ارائه شد.

وی ادامه داد: در خصوص نظام ارجاع نیز در سطح یک در روستا، حاشیه شهرها، استان فارس و مازندران و در سطح دو برای سیستم ارجاع در خدمات بستری، تخصصی و فوق تخصصی و اقداماتی که برای کاهش هزینه در سطوح سه‌گانه که باعث کاهش هزینه مردم در خدمات بستری شده بود، گزارش‌هایی ارائه شد.

سخنگوی دستگاه سلامت کشور افزود: ما از لحاظ تخت بیمارستانی، پزشک و پرستار جزو رتبه‌های نسبتا پایین در منطقه هستیم. به ازای هر هزار نفر، ۸۹ صدم درصد پزشک، ۱.۴ درصد پرستار و ۱.۷ درصد تخت بیمارستانی داریم که در زمینه تخت بیمارستانی رتبه ۱۳ و ۱۴ را در میانگین منطقه‌ای داریم و رتبه نوزدهم را در پزشکی داریم. میانگین منطقه‌ای از نظر پزشک بیش از ۱.۵، پرستار ۲.۶ و تخت بیمارستانی بیش از ۲.۵ است. مجلس و دولت باید کمک کنند این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش پرداختی مردم در طول قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، گفت: علیرغم تاکیداتی که در برنامه چهارم و پنجم شده بود، پرداختی از جیب مردم باید به زیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه باید به زیر ۲۰ درصد برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا