احتمال لغو سفر لاریجانی به نیویورک

پس از آن که موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران ۲۱ مردادماه از سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به نیویورک در اوایل شهریورماه خبر داد، پیگیری‌های خبرنگار مهر از منابع آگاه، حکایت از آن دارد که به دلیل عدم صدور روادید برای برخی مسئولان حاضر در این سفر از سوی …

پس از آن که موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران ۲۱ مردادماه از سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به نیویورک در اوایل شهریورماه خبر داد، پیگیری‌های خبرنگار مهر از منابع آگاه، حکایت از آن دارد که به دلیل عدم صدور روادید برای برخی مسئولان حاضر در این سفر از سوی دولت آمریکا، احتمال لغو این سفر قوت گرفته است.

حسینی صدر پیش از این اعلام کرده بود که لاریجانی به همراه هفت نماینده مجلس، اوایل شهریورماه در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت می‌کند.

برنامه اصلی این اجلاس نیز از نهم تا یازدهم شهریورماه (۳۱ آگوست تا دوم سپتامبر) برگزار می‌شود.

در حالی که کمتر از پنج روز تا زمان برگزاری بخش اصلی این اجلاس باقیمانده است، پیگیری‌ها حاکی است، روادید تیم رسانه‌ای، اداری و تشریفات و برخی مسئولان حاضر در این سفر صادر شده، اما برای بخشی دیگر از مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون اقدام به صدور روادید نشده است.

بر این اساس و با توجه به مهلت اندک باقیمانده تا نهم شهریور، در صورتی که برای سایر مدعوین ویزا صادر نشود، احتمال لغو اصل سفر وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا