رسوایی اطلاعاتی سفیر آمریکا در ژاپن

براساس این گزارش، کارولین کندی دختر ‘جان اف کندی’ رییس جمهور پیشین آمریکا و سفیر فعلی این کشور در توکیو و کارکنان ارشد این سفارتخانه در اقدامی غیرقانونی از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت پیامهای دولتی استفاده کردند. این گزارش با اعلام اینکه موضوع استفاده از ایمیل شخصی به ویژه توسط هیلاری کلینتون وزیر …

براساس این گزارش، کارولین کندی دختر ‘جان اف کندی’ رییس جمهور پیشین آمریکا و سفیر فعلی این کشور در توکیو و کارکنان ارشد این سفارتخانه در اقدامی غیرقانونی از ایمیل شخصی برای ارسال و دریافت پیامهای دولتی استفاده کردند.

این گزارش با اعلام اینکه موضوع استفاده از ایمیل شخصی به ویژه توسط هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در مکاتبات کاری در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ همچنان داغ است، افزود: به همین منظور وزارت خارجه آمریکا دیروز از این اقدام غیر متعارف خانم کندی نیز به شدت انتقاد کرد.

این گزارش به نقل از گزارش اخیر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که طبق سیاست وزارت خارجه، کارمندان دولت آمریکا بطور کلی به دلیل خطر سرقت اطلاعات، رهگیری، هک شدن، نباید از ایمیل های شخصی برای انجام امور رسمی استفاده کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز امروز در گزارشی مکاتبات انجام گرفته توسط دیپلمات های ارشد آمریکا در سفارت این کشور در توکیو را حاوی اطلاعات بسیار حساس و البته غیر طبقه بندی شده توصیف کرد.

این گزارش با اعلام اینکه خانم کندی پیشتر از حامیان باراک اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ ریاست جمهوری آمریکا بود، افزود: با وجود آنکه انتقادها در مخافل سیاسی آمریکا از این سفیر بالا می گیرد، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دفاع از او استفاده از ایمیل شخصی توسط وی را ممنوع ندانست.

وی امروز در یک کنفرانس خبری در واشنگتن با اعلام اینکه استفاده از ایمیل شخصی در امور رسمی توصیه نمی شود، در توجیه رسوایی اخیر سفیر آمریکایی تأکید کرد که هیات دیپلماتیک آمریکا در توکیو نیز البته بر اساس توصیه های انجام شده در گزارش بازرس کل رفتار کرده است.

کربی استفاده از ایمیل شخصی توسط دیپلمات ها را مشروط به شرایط خاص خواند و در عین حال افزود: در بررسی به عمل آمده در ایمیل های خانم کندی، هیچ موردی از نقض سیاست های وزارت خارجه آمریکا مشاهده نشده است.

براساس این گزارش، نه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و نه گزارش بازرسی کل این وزارت خانه تاکنون به جزییات مربوط به این اقدام غیرمتعارف سفیر آمریکا در توکیو از جمله اینکه آنها در چه زمانی و به چه دلیلی دست به چنین اقدامی زده بودند اشاره ای نکردند.

کارولین کندی دختر جان اف کندی، رئیس جمهور سابق امریکا از نوامبر ۲۰۱۳ ( آبان ۹۲) سفیر آمریکا در توکیو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا