حمایت از تشکیل سمن‌های اقلیت‌های دینی

محمدرضا رستمی در همایش جوان ایرانی، صلح جهانی افزود: ما در وزارت ورزش و جوانان قصد داریم برای ایجاد امکان گفتگوی مستمر با جوانان ایرانی ۲۳ میلیون جوان کشور را در مجموعه سمن‌ها متشکل کنیم. سازمان ملل متحد نیز در سال جاری مشارکت نهادمند جوانان را محور قرار داده است. وی در بخش دیگری از …

محمدرضا رستمی در همایش جوان ایرانی، صلح جهانی افزود: ما در وزارت ورزش و جوانان قصد داریم برای ایجاد امکان گفتگوی مستمر با جوانان ایرانی ۲۳ میلیون جوان کشور را در مجموعه سمن‌ها متشکل کنیم. سازمان ملل متحد نیز در سال جاری مشارکت نهادمند جوانان را محور قرار داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ایرانیان همواره در طول تاریخ بر اساس دو گفتمان عمل کرده‌اند که نخستین آن همدلی و مروت است و همین امر موجب شده که فضای عشق و محبت در جامعه ایران ساری و جاری شود. دومین گفتمان مدارا با مخالفان و رقبا در داخل و خارج از کشور است. ما با همراهی این دو واژه توانسته‌ایم به نقطه اعتدال برسیم. هیچ کدام از این عوامل به تنهایی نمی‌تواند شرایط اعتدال را فراهم کند.

رستمی در ادامه گفت:‌ به منظور پایان خشونت و جنگ طلبی راهی جز استمرار و تمرین گفتگو و توجه به اقناع و هم‌سهمی وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم اظهار کرد: ارائه قطعنامه جهان عاری از خشونت و افراطی گری در ابتدای شروع فعالیت دولت یازدهم چهره کاملا متفاوتی از ایران را به جهانیان نشان داد و نشان دهنده این بود که جامعه ایرانی علاقه دارد بر اساس اقناع و تفاهم عمل کند.

وی تاکید کرد: باید در جهت پایان دادن به سوء استفاده از جوانان در عرصه بین المللی به ویژه خشونت‌های فرقه‌ای در خاورمیانه عمل کنیم. راه پایان دادن به این خشونت‌ها و سوء استفاده از جوانان “گفتگو” است و باید حرف‌های جوانان و ادیان الهی را در این زمینه بشنویم.

رستمی در پایان تاکید کرد: اگر قرار باشد امید و نشاط در بین جامعه جوان توسعه یابد و پایدار باشد راه آن افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در قالب‌های نهادمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا