تحریم‌ها علیه ایران بی‌معنی است

زهرا داشکسن‌اوغلی بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتراکات ایران و ترکیه اظهار داشت: مذهب و فرهنگ مهم‌ترین عامل اشتراک این دو کشور است و مسائل اقتصادی و تجاری در پس این اشتراکات عمیق است. نماینده مردم ارزروم در مجلس ترکیه گفت: در زمان تحریم‌های بی‌معنی علیه ایران …

زهرا داشکسن‌اوغلی بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتراکات ایران و ترکیه اظهار داشت: مذهب و فرهنگ مهم‌ترین عامل اشتراک این دو کشور است و مسائل اقتصادی و تجاری در پس این اشتراکات عمیق است.

نماینده مردم ارزروم در مجلس ترکیه گفت: در زمان تحریم‌های بی‌معنی علیه ایران ترکیه اقدامات گسترده‌ای را برای رفع این تحریم‌ها انجام داده است.

وی یادآور شد: اقتصاد ترکیه در حال حاضر پویایی و پیشرفت خوبی داشته و حرف‌هایی برای گفتن در عرصه جهانی دارد و مایل است تا با همه کشورهای همسایه و اطراف ارتباط داشته باشد.

داشکسن‌اوغلی اظهار داشت: افزایش ارتباطات تجاری میان ایران و ترکیه پس از سفر روسای جمهور دو کشور در مسیر افزایش یافته و امیدواریم سطح ارتباطات تجاری تا ۳۵ میلیارد دلار برسد و رسیدن به این سطح از تجارت امکان‌پذیر است.

وی افزود: پس از توافق هسته‌ای ما اولین هیئت هستیم که در این کشور حضور یافته‌ایم و امیدواریم تجارت بیشتر از گذشته شود.

نماینده مردم  ارزروم در مجلس ترکیه با بیان اینکه تبریز جایگاه خاصی در میان مردم ارزروم دارد، گفت: با توجه به اینکه این دو شهر خواهر خوانده هستند از مسئولان تبریز خواستار نامگذاری میدانی به نام ارزروم در تبریز هستیم.

وی یادآور شد: امیدوارم قبل از ترک تبریز این قول را از مسئولان تبریزی و آذربایجان‌شرقی دریافت کنیم و در دیدار با شهردار تبریز نیز این خواسته را مطرح کردم.

نماینده مردم ارزروم در مجلس ترکیه افزود: افزایش ارتباطات میان دو کشور و استان موجب می‌شود تا در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی نیز رابطه‌ها بیشتر و عمیق‌تر شود و کودکان تبریزی نیز بیشتر از گذشته با ارزروم آشنا شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا